ضرورت بازنگری در وظایف آموزش و پرورش/ پرورش موضوعی کاملاً تخصصی است
کد خبر: 3856898
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

ضرورت بازنگری در وظایف آموزش و پرورش/ پرورش موضوعی کاملاً تخصصی است

گروه اجتماعی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تأکید بر اینکه باید در اجلاس نماز در وظایف آموزش و پرورش بازنگری کنیم، بیان کرد: امروز وصله نچسبی به نام نمره و کنکور به آموزش و پرورش چسبیده است و آموزش و پرورش را از تمام اهداف خود دور کرده است.

ضرورت بازنگری در وظایف آموزش و پرورش/ پرورش موضوعی کاملاً تخصصی است

به گزارش ایکنا از خوزستان، اجلاس استانی نماز و مدرسه امروز، چهارشنبه، 22 آبان در اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز برگزار شد.

مهدی رفیعی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان در این همایش با اشاره به خلأهای موجود در جامعه امروز و راهگشایی نماز گفت: یک نکته مهم که در سند تحول بنیادین هم آمده، این است که باید در این اجلاس در وظایف آموزش و پرورش بازنگری کنیم. در تمام دنیا آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت عمومی را دارد؛ هر کشور با نگرش و جهان‌بینی خود این کار را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: امروز وصله نچسبی به نام نمره و کنکور به آموزش و پرورش چسبیده و آموزش و پرورش را از تمام اهداف خود دور کرده است. این همایش ما را به بازشناختی از آموزش و پرورش دعوت می‌کند. تربیت عمومی وظیفه آموزش و پرورش است. حوزه دانش‌ و دانش تخصصی به دوره لیسانس منتقل شده و وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان مؤمن، خداجو، مسئولیت‌پذیر، وظیفه‌شناس، اهل احترام به خود، دیگران و محیط زیست و قانون است.

رفیعی با بیان اینکه مسائل و مشکلات موجود در رفتارهای اجتماعی موضوع تربیت است، گفت: راهکار تشویق به نماز یک جمله است و آن اینکه باور کنیم نماز علاج جامعه است. امیدواریم این همایش ما را به این نقطه برساند که مدیر مدرسه ما، نماز را جدی بگیرد. متأسفانه گاهی گفته می‌شود برنامه‌های پرورشی وقت مدرسه را می‌گیرد. به این دلیل که نمی‌دانیم برنامه‌های پرورشی همین سخنرانی‌ها نیست؛ پرورش یک موضوع کاملاً تخصصی و فکورانه است. اگر بدانیم موضوع کار ما تربیت است، آن را جدی می‌گیریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان، گفت: ما با نمره مخالف نیستیم، اما اگر ویژگی‌های تربیتی را در بچه‌ها تقویت کردیم، مشکل نمره و درس و کنکور آنها حل می‌شود. نسل جوان ما، مدیران آینده جامعه هستند. وقت آموزش و پرورش را صرفا به کلاس‌های تقویتی و نمره اختصاص ندهیم. گرچه همکاران ما در مدارس اهتمام خوبی به نماز دارند اما امیدواریم با این اجلاس در این موضوع بازنگری کلی کنیم. هدف تربیت است؛ باید به تمام ابعاد تربیت توجه کنیم. سعادتمند کردن انسان جزء وظایف آموزش و پرورش است و سعادت تنها با نماز محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha