حصار تعصبات مذهبی شکسته شود/ وحدت شعار سیاسی نیست
کد خبر: 3856926
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

حصار تعصبات مذهبی شکسته شود/ وحدت شعار سیاسی نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید براینکه حصارهای تعصب مذهبی را باید شکست گفت: وحدت شعار سیاسی نیست بلکه حقیقتی دینی است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور امروز، 22 آبان در سی‌ویکمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار کرد: بهترین الگوی امت اسلامی و جهان بشریت پیامبر اکرم‌(ص) است چراکه ایشان اسوه حسنه هستند و باید به صفات ایشان تأسی کنیم.

وی با بیان اینکه اولین درسی که از سیره رسول‌الله می‌توان گرفت افزایش عبادات است، افزود: راز اصلی موفقیت اسلام در طول تاریخ توجه به معنویت است.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به ویژگی‌ها و عناصر شخصیتی امام راحل که باعث پیروزی انقلاب گفت: مهم‌ترین بُعد وجودی ایشان مسئله عبودیت و معنویت بود.
مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با تأکید بر ضرورت نشر معارف قرآن در جامعه افزود: مردم باید قرآنی بیاندیشند. بسیاری از مردم از قرآن محروم‌ هستند و باید این میراث گرانقدر را باید برای جهان بشریت معرفی و تفسیر کنیم.

حجت‌الاسلام زمانی افزود: باید از تفاسیر قرآن در تمامی ابعاد استفاده کنیم و از آن بهره‌ بگیریم و بدانیم در بهره‌گیری از تفاسیر قرآن تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد و همه شاگرد مکتب قرآن هستیم.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور پایه‌گذار وحدت را پیامبر رحمت دانست و اظهار کرد: احترام به پیروان مذاهب اسلامی برای ما اولویت است.

وی بر استفاده علمای شیعه از تفاسیر اهل سنت تأکید کرد و گفت: باید حصارهای تعصب مذهبی شکسته شود.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه وحدت شعار سیاسی نیست بلکه حقیقتی دینی است، بیان کرد: هستند افرادی که در منطقه و کشورهای اسلامی تعصب کور و تفرق را تدریس می‌کنند که باید اصلاح شوند.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تعامل بین حوزه‌های شیعه و سنی آرزوی دیرینه رهبر معظم انقلاب است، افزود: حوزه‌های شیعه و سنی از کتب یکدیگر در تدریس استفاده کنند. وحدت باید نهادینه شود و جریان واگرای مذهبی نباید باشد.

انتهای پیام
captcha