ناامنی ریشه در فقر فرهنگی و اقتصادی دارد
کد خبر: 3856933
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

ناامنی ریشه در فقر فرهنگی و اقتصادی دارد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه زاهدان گفت: ناامنی ریشه در فقر فرهنگی و اقتصادی دارد؛ مشکل عمده سیستان‌و‌بلوچستان نیز فقر اقتصادی و فرهنگی است و مشکل امنیتی تابع این دو مشکل است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان، امروز، 22 آبان‌ماه در دیدار با محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره)، گفت: دشمن با توجه به موقعیت استان و دسترسی به مرز از یک طرف، و وجود اقوام و مذاهب مختلف از سوی دیگر، در این خطه سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: ناامنی ریشه در فقر فرهنگی و اقتصادی دارد؛ مشکل عمده استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز فقر اقتصادی و فرهنگی است و مشکل امنیتی تابع این دو مشکل است، ما اگر می‌خواهیم کاری برای مردم انجام دهیم باید این دو مشکل را رفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: هر کاری در استان سیستان‌و‌بلوچستان بخواهد انجام شود باید یک پیوست فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: در بخش آموزش و پرورش وضعیت نگران کننده‌ای در سیستان‌و‌بلوچستان داریم و انسان احساس شرمندگی می‌کند که این خطه پهناور از نظر شاخص‌ها در رده پایین جدول قرار گرفته است.

محامی اظهار کرد: عنوان کردن مشکلات استان به معنای نادیده گرفتن خدمات ارائه شده نظام در این خطه نیست، وضعیت فعلی با دهه ۷۰ و قبل آن کاملاً متفاوت است و قابل قیاس نیست.

وی بیان کرد: در سیستان‌و‌بلوچستان در حوزه معیشت و اقتصاد برخلاف وجود استعدادهای بالقوه دچار مشکل هستیم، اگر در سنوات گذشته در این خطه سرمایه‌گذاری می‌شد، در این اوضاع و شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی می‌توانست دریچه‌ای را برای کشور باز کند و معین استان‌های دیگر باشد، اما در حال حاضر این خطه برای حل مشکلات خود نیز مانده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به عدم استفاده از بخش‌هایی از ظرفیت و توان این خطه به مثل مرز، افرود: در دیدارهای مختلف با مسئولان اعلام کرده‌ایم که نباید فروش سوخت را قاچاق بدانیم و لازم است تا شرایطی فراهم شود که مردم با بهره‌گیری از بازارچه‌های مرزی که غیر فعال یا نیمه فعال هستند، اقدام به فروش سوخت کنند و نه تنها برای خانواده خود، بلکه برای کشور نیز درآمد‌زایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هیچ مجوز شرعی برای تیراندازی به سمت سوخت‌کش‌ها نداریم و اگر خود ما به جای آن‌ها بودیم، برای تأمین معیشت چاره‌ای جز جابجایی سوخت نداشتیم.

انتهای پیام
captcha