توصیه رهبری درباره کسب درآمد قراء/ رهنمودی که مرحوم «محمدزاده» بدان عمل کرد
کد خبر: 3857000
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
در آستانه چهلمین روز درگذشت استاد محمدزاده/ هاشم روغنی بیان کرد:

توصیه رهبری درباره کسب درآمد قراء/ رهنمودی که مرحوم «محمدزاده» بدان عمل کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی کشور و از همراهان همیشگی مرحوم محمدکاظم محمدزاده با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در مورد کسب درآمد قراء، گفت: مرحوم محمدکاظم محمدزاده یکی از قاریانی بود که به این رهنمود حضرت آقا عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ فردا، 24 آبان‌ماه چهلمین روز درگذشت مرحوم استاد محمدکاظم محمدزاده، پیشکسوت قرآنی کشور است. شخصیتی که به گواه بسیاری از دوستان و یاران قرآنیش متخلق به اخلاق قرآنی بوده و تا آخرین لحظات عمر نیز زمزمه قرآن بر لب داشت.

استاد محمدکاظم محمدزاده متولد ۱۳۳۴ مشهد مقدس است که از محضر اساتیدی همچون مرحوم مولایی، فاطمی‌، اوحدی و فرقانی تلمذ کرده بود.

دریافت مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن لیبی در سال ۱۳۵۸، کسب عنوان دوم مسابقات بین‌المللی مالزی در سال ۱۳۶۴ و کسب عنوان نخست مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۵ بخشی از افتخارات این استاد قرآن کریم است.

مرحوم محمد‌کاظم محمد‌زاده، صبح روز یکشنبه، ۱۴ مهرماه، در ۶۴ سالگی در مشهد دار فانی را وداع گفت و پیکرش ۱۵ مهرماه در حرم نورانی امام رضا(ع) تشییع و به خاک سپرده شد.

هاشم روغنی، پیشکسوت قرآنی کشور و از دوستان قدیمی مرحوم استاد محمدزاده در گفت‌وگو با ایکنا؛ در رابطه با سجایای اخلاقی آن مرحوم اظهار کرد: مرحوم استاد محمدزاده یکی از قاریان متخلق قرآنی بود که بنده به اتفاق ایشان در سال‌های پیش از انقلاب در مسجد کرامت مشهد خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدیم و در جلسات قرآنی که صبح‌‌های هر جمعه با حضور معظم له برگزار می‌شد، شرکت داشتیم.

روغنی تصریح کرد: حضرت آقا در این جلسات به قاریان و مداحان توصیه می‌کردند که چقدر خوب است که قراء و مداحان برای خود حرفه و ممر درآمدی داشته باشند و برای قرائت قرآن و مداحی کردن پولی دریافت نکنند و چقدر خوب است که در کنار این هنر، حرفه و کاری داشته باشند و روزی خود را از آن به دست آورند.

پنجشنبه/////توصیه رهبری در رابطه با کسب درآمد قراء/ رهنمودی که مرحوم «محمدزاده» بدان عمل کرد

وی بیان کرد: بنا به همین توصیه حضرت آقا مرحوم محمدزاده وارد عرصه چشم پزشکی و فروش عینک شد و بنده نیز وارد عرصه آلومینیوم شدم. مرحوم محمدزاده کار عینک را با متد خاص خود ادامه و توسعه داد و طی سال‌های گذشته اکثر مقامات عینک‌هایشان را از او تهیه می‌کردند. 

پیشکسوت قرآنی کشور ادامه داد: یکی از محاسن اخلاقی ایشان این بود که با هرکس که آشنا می‌شد، اگر متوجه می‌شد که آن شخص دیانت دارد، طوری با او رفاقت می‌کرد که این ارتباط هرگز قطع نشده و تنگاتنگ نیز می‌شد. مرحوم محمدزاده متخلق به اخلاق قرآنی بود و اگر کسی می‌خواست تا اخلاق قرآنی را در شخصی مشاهده کند، ایشان در همه امور حتی راه رفتن و صحبت کردن قرآنی بود.

روغنی در پایان تصریح کرد: امروز ما در کشور قاری و قرآن‌خوان زیاد داریم ولی همه مرحوم محمدزاده نخواهند شد؛ زیرا حرکت در این مسیر زحمت فراوان دارد و ایشان نیز واقعا متخلق بودند. اگر کسی بخواهد همانند آن مرحوم باشد یعنی طوری که که مردم او را قبول داشته باشند باید بسیاری از مسائل را رعایت کند؛ زیرا مرحوم محمدزاده این مسائل را به خوبی رعایت می‌کرد و حریم‌های ویژه‌ای داشت. ایشان انسان وارسته و متخلق به اخلاق قرآنی بود و فروتنی و تواضع کاملا در ایشان محسوس بود.

انتهای پیام
captcha