تقدیر از برگزیدگان جشنواره «در امتداد فجر» در یزد
کد خبر: 3857033
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

تقدیر از برگزیدگان جشنواره «در امتداد فجر» در یزد

کانون خبرنگاران نبأ ــ اختتامیه جشنواره ملى شعر «در امتداد فجر» 3 آذر در شهر مذهبى یزد برگزار می‌شود و طى آن از ٣٠ برگزیده جشنواره در بخش‌هاى اصلى و ویژه تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با توجه به اهمیت فرمایشات مقام معظم رهبرى در بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت پرداختن به سرفصل‌هاى این منشور بلند انقلاب، سازمان بسیج هنرمندان در چهلمین سالگرد تأسیس سازمان بسبج مستضعفین و در گام دوم انقلاب، فراخوان جشنواره ملى شعر «در امتداد فجر» را با موضوعات مرتبط با محوریت خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن نوین اسلامی، عزت و اقتدار ملی، جوانان، محور پیشرفت، ولایت، عاشورا، طلیعه ظهور، بسیج، شجره طیبه انقلاب، خودباوری، خودکفایی و امید به آینده، عدالت علوی و مبارزه با فساد، نگاه انقلابی، عمل جهادی، راهیان نور، راویان عشق، اخلاق و معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرجام برجام، راهبرد مقاومت، وحدت امت اسلام، هجو استکبار و جاهلیت مدرن در اواخر مهرماه سال جارى منتشر کرد.

این جشنواره شامل دو بخش اصلى شامل قالب‌هاى کلاسیک، شعر طنز، ترانه و سرود و شعر کودک و نوجوان و بخش ویژه شامل گویش‌هاى محلى با محوریت هجو استکبار و جاهلیت مدرن است.

حدود٢٠٠٠ اثر به جشنواره ارسال شده است که با توجه به اتمام مهلت فراخوان، هیئت داوران جشنواره متشکل از اساتید برجسته کشورى، مشغول بررسى آثار و جمع‌بندى نهایى هستند.

با توجه به زمان‌بندى محدود فراخوان ولى بسیارى از شاعران جوان، پیشکسوت و برجسته شعر انقلاب و دفاع مقدس، به فرمایشات مقام معظم رهبرى در بیانیه گام دوم انقلاب، لبیک شاعرانه گفتند و با ارسال آثار ارزشمند خود، زینت بخش فراخوان شعر «در امتداد فجر» شدند.

 اختتامیه جشنواره ملى شعر «در امتداد فجر» سوم آذرماه در شهر مذهبى یزد برگزار خواهد شد که طى آن از ٣٠ برگزیده جشنواره در بخش‌هاى اصلى و ویژه تقدیر به عمل می‌آید.

آیین اختتامیه مراسم، با حضور اساتید و شاعران برجسته کشورى برگزار می‌شود؛ همچنین از کتاب‌هاى «زنان فصل بیدارى» (گزیده آثار چهل بانوى برجسته شعر انقلاب)، «در امتداد فجر»(گزیده آثار شاعران برجسته و پیشکسوت شعر انقلاب) و مجموعه شعر «برگزیدگان در امتداد فجر» پیرامون محورهاى بیانیه گام دوم انقلاب نیز رونمایى خواهد شد.

محمد قاسمی

انتهای پیام
captcha