مردم اصفهان امتحان‌شان را در همه عرصه‌ها پس داده‌اند
کد خبر: 3857361
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
به مناسبت حماسه 25 آبان اصفهان؛

مردم اصفهان امتحان‌شان را در همه عرصه‌ها پس داده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم اصفهان، مردمی مومن، بصیر، فداکار و مخلص هستند که امتحانشان را در همه عرصه‌ها پس داده‌اند. هیچ‌گاه حرکتی در اصفهان اتفاق نیفتاده است که تضادی با راه و مسیر انتخاب شده مردم داشته باشد.

مردم اصفهان امتحان‌شان را در همه عرصه‌ها پس داده‌اند

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا ازاصفهان در خصوص حماسه 25 آبان و نقش مردم اصفهان در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: من به عنوان کسی که از آغاز انقلاب در سال 40 تا پیروزی این نهضت و پس از آن در اصفهان بوده‌ام، حضور، استقامت، بصیرت، و آگاهی مردم را نسبت به امام(ره)، اهداف ایشان و انقلاب اسلامی مشاهده کرده‌ام و به نظر من این حضور و استقامت، بسیار ستودنی است.

وی ادامه داد: حتی حضرت امام(ره) هم در یکی از بیاناتشان در روز تشییع این 350 تن شهید در اصفهان فرمودند که این مسئله هرگز در تاریخ نظیر نداشته و ندارد. مردم اصفهان، مردمی مومن، بصیر، فداکار و مخلص هستند که امتحانشان را در همه عرصه‌ها پس داده‌اند. هیچ‌گاه حرکتی در اصفهان اتفاق نیفتاده است که تضادی با راه و مسیر انتخاب شده مردم داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: من همه عمرم را در اصفهان بوده‌ام و الان هم زمانی که خطبه‌های نماز جمعه این شهر را می‌خوانم، حضور پرشور مردم و وفاداری آنها به انقلاب و نظام را در این مراسم‌ها می‌بینم. مردم اصفهان هرگز به اخلال‌گران فرصت عرض اندام نداده‌اند.

رهبر با بیان اینکه مردم اصفهان از هرجهت ستودنی هستند، افزود: البته همه ملت ایران ستودنی هستند، ولی فعلا صحبت از اصفهان است. با وجود فداکاری و شهادت همه ملت ایران، شهدای اصفهان نسبت به دیگر جاها بیشتر بوده و این مایه افتخار است.

وی گفت: مسئولین باید احساس مسئولیت بیشتری در خصوص خدمت به این مردم داشته باشند. گاهی در نمازهای جمعه به مسئولان تاکید می‌کنم تا به گلزار شهدا رفته و از این جوانان درس بگیرند. پست و مقام باید وسیله خدمت به مردم باشد.

رهبر با اشاره به ظرفیت‌های شهر اصفهان تصریح کرد: ظرفیت صنعت و هنر  در اصفهان بالا است و باید توجه بیشتری نسبت به این استان صورت گیرد. بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند که ثمره‌ای به جز بیکاری و سرگردانی مردم ندارد. مسئولین باید همت کنند تا مشکلات این شهر حل شود.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مسئولین باید اعتقادات دینی مردم، غیرت اسلامی ملت و نیازهای جامعه مانند بیکاری و صنعت را مورد توجه قرار دهند. اصفهان با این ظرفیت‌ها مهد تمدن و فرهنگ کشور بوده و هنوز هم از این ظرفیت‌ها برخوردار است. 

انتهای پیام
captcha