مخالفت میانمار با تحقیقات بین‌المللی درباره مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3857409
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

مخالفت میانمار با تحقیقات بین‌المللی درباره مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل ــ در پی فشارهای جهانی علیه میانمار به خاطر نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا، این کشور رسماً با انجام تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری در این زمینه مخالفت کرد و آن را غیرقانونی خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنجشنبه گذشته دادگاه بین‌المللی کیفری انجام تحقیقات کامل درباره حملات خونبار ارتش میانمار در سال 2017 را تصویب کرد.

در پی این اقدام، میانمار روز جمعه با تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری درباره جنایات علیه مسلمانان روهینگیا مخالفت خود را اعلام کرد. این در شرایطی است که فشار نهادهای بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری علیه رفتار خشونت‌آمیز ارتش و نیروهای امنیتی این کشور علیه مسلمانان روهینگیا به شدت افزایش یافته است. میانمار مدعی شده است که تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری مغایر با قوانین بین‌المللی است. تصمیم انجام تحقیقات پس از آن گرفته شده است که گروه‌های حقوق بشری نیز شکایت جداگانه‌ای را در آرژانتین مطرح کرده‌اند.
 
طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ (۳ شهریور ۹۶) تاکنون از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه «کاکس بازار» بنگلادش پناه برده‌اند، به بیش از ۷۲۵ هزار نفر رسیده است که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.
 
انتهای پیام
captcha