شهادت‌طلبی؛ رمز پویایی تفکر شیعه و اقتدار انقلاب
کد خبر: 3857748
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

شهادت‌طلبی؛ رمز پویایی تفکر شیعه و اقتدار انقلاب

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه امروزه شهادت‌طلبی باعث پویایی تفکر شیعه و اقتدار انقلاب اسلامی شده، گفت: «انتظار موعود» و «شهادت‌‌طلبی» دو بال فرهنگ غنی شیعه است و دشمنان بدانند تا زمانی که شیعه به این دو سلاح بازدارنده مجهز است، نمی‌توانند بر تفکر غنی اسلام پیروز شوند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم قاسمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت عصر امروز، 26 آبان ماه در یادواره شهدای گمنام که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: شهدا در جبهه‌ها تجلی صفات عالیه و کمالیه بودند.

وی افزود: اسلام به جد و تلاش پیغمبر اکرم(ص) به ثمر نشست و با خون سیدالشهدا(ع) جاری شد و با مجاهدت امام راحل و جانفشانی علما، مردم و جوانان ریشه گرفت و با ایثار و از خودگذشتگی شهدا تداوم یافت.

قاسمی با بیان اینکه امروز دوران تثبیت و صدور پیام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که ارمغان شهدای گرانقدر ماست، گفت: امروز گفتمان انقلاب در عرصه‌های جهانی طنین انداز شده و حتی پژوهشگران مقالات متعددی را در حوزه شهادت، جهاد و ایثار به تحریر در آورده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه امروزه شهادت طلبی باعث پویایی تفکر شیعه و اقتدار انقلاب اسلامی شده است، گفت: «انتظار موعود» و «شهادت طلبی» دو بال فرهنگ غنی شیعه است و دشمنان بدانند تا زمانی که شیعه به این دو سلاح بازدارنده مجهز است نمی‌توانند بر علیه تفکر غنی اسلام پیروز شوند.

وی با بیان اینکه حضور گرم جوانان همواره زینت‌بخش محافل شهداست، تصریح کرد: اعتقادات غنی شیعه برگرفته از کربلا و امام عصر(عج) است، دشمن چون نتوانسته بر باور این مردم غلبه کند اقدام به شبهه افکنی کرده است.

قاسمی ادامه داد: جوانان ما هوشیارانه در برابر ظلم و ستم سینه سپر کردند تا انقلاب، نظام و ولایت پابرجا بماند، شهدای و رزمندگان ما درد را خوشایند قلمداد می‌کردند چون به یقین که بالاترین درجه فیض است، رسیده بودند و به همین خاطر به ایثار و از خودگذشتگی باور داشتند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه شهادت پذیری و لقاء پروردگار در وجود جوانان ما نهفته است، گفت: جوانان امروز ما رویش‌های انقلاب هستند که یقین به توحید و عدل، پیامبر و امامت اولیای الهی در وجود آنها ریشه دوانده است.

وی تاکید کرد: ادعای امروز ما برای صدور انقلاب اسلامی واهی نیست، زیرا خاورمیانه اکنون تحت تاثیر انقلاب اسلامی است، سوریه امروز مرز اقتدار جمهوری اسلامی است، عراق پایگاهی برای ایران اسلامی شده، یمنی‌ها امروز قدرت جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند، حتی در بطن اروپا گفتمان انقلاب اسلامی جریان دارد.

انتهای پیام
captcha