زمین پروژه‌های بهداشت و درمان خرم‌دره از سوی خیران اهدا شده است
کد خبر: 3857749
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

زمین پروژه‌های بهداشت و درمان خرم‌دره از سوی خیران اهدا شده است

گروه اجتماعی ــ فرماندار خرم‌دره گفت: خرم‌دره دیار خیرین است و زمین اکثر پروژه‌های بهداشت و درمان در خرم‌دره از سوی مردم و خیرین تأمین شده است.

زمین پروژه‌های بهداشت و درمان خرم‌دره توسط خیران اهدا شده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت محمدی، فرماندار خرم‌دره، یکشنبه، ۲۶ آبان ماه در جلسه مجمع خیرین سلامت شهرستان خرم‌دره با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌هایی که کشور با آن درگیر است گام‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان در خرم‌دره برداشته شده است.

وی با بیان این‌که گام‌های برداشته شده در حوزه سلامت شهرستان در طی سال‌های اخیر با اقدامات قبل و بعد انقلاب برابری می‌کند، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مشکل فضای این حوزه تا حدی در شهرستان مرتفع می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که خرم‌دره دیار خیرین است، ادامه داد: زمین تمام دستگاه‌های اجرایی و مدارس و همچنین پروژه‌های بهداشت و درمان در خرم‌دره توسط خیرین اهدا شده است که دولت نیز باید از این اقدامات حمایت کند.

وی با اشاره به توجه ویژه اسلام به سبک زندگی سالم، بیان کرد: سبک زندگی افراد ارتباط مستقیمی با سلامتی آنان دارد، لذا اسلام با وضع دستوراتی به این مقوله مهم توجه ویژه داشته است‌.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر این‌که وجود فضاهای فیزیکی به تنهایی برای تامین سلامت مردم کافی نیست، ادامه داد: در کنار فضاهای بهداشی و درمانی مردم نیز باید به سلامتی خود اهمیت دهند تا از تحمیل هزینه‌های اضافی به این حوزه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اگر به مقوله سلامت در کشورهای پیشرفته توجه کنیم خواهیم دید که مردم این کشورها بیش از هر چیز به سلامت خود اهمیت می‌دهند و با رعایت سبک زندگی درست یاری دهنده حوزه بهداشت و درمان هستند.

توکل به خدا، راهکار تامین سلامت روانی

حجت‌الاسلام سید علی حسینی، امام‌جمعه خرم‌دره نیز در  ادامه این مجمع اظهار کرد: به برکت نظام اسلامی و خون هزاران شهید گلگون کفن کشور ما در بسیاری از حوزه‌های پیشرفت‌های چشمگیر داشته و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

این مسئول با اشاره به توجه ویژه اسلام به مقوله سلامتی، یادآور شد: در قرآن کریم خداوند سبحان به موضوع سلامتی فردی و اجتماعی افراد توجه داشته و دستوراتی در این زمینه دارد.

وی توکل به خداوند متعال و اعتماد به او را یکی از راهکارهای تامین سلامت روانی و روحی انسان‌ها برشمرد و افزود: ممکن است در زندگی روزانه با مشکلات فروانی روبه رو شویم که روح ما را آزرده کند اما با اعتماد به قدرت خداوند متعال می‌توان به آرامش رسیده و بر مشکلات فائق آمد.

وی با بیان این‌که برخی از امور در تقدیر انسان مقدر شده و قابل تغییر نیست، ادامه داد: تنها راه تغییر مقدرات دعا است.

حسینی با بیان این‌که با اعتقاد به خداوند متعال و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی می‌توان انسان مثبت‌اندیش بود، بیان کرد: افراد پرانرژی و مثبت‌اندیش بر اطرافیان خود نیز تاثیر گذار هستند.

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر ضرورت تکیه بر توان مردم در حوزه بهداشت و درمان، ادامه داد: هیچ طرحی بدن مشارکت مردم به سرانجام نمی‌رسد.

انتهای پیام
captcha