رونمایی از یک سامانه قرآنی در روز کم‌فروغ صفحات معارفی
کد خبر: 3857906
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

رونمایی از یک سامانه قرآنی در روز کم‌فروغ صفحات معارفی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها در روزی که خبرهای چندانی بر روی خروجی خود قرار نداده‌اند، از مراسم رونمایی سامانه اینترنتی مطالبات موسسات قرآنی کشور خبر داده‌اند.

ارسالی /////////////رونمایی از یک سامانه قرآنی در روز کم‌فروغ صفحات معارفی

به گزارش ایکنا؛ در روزی که صفحات معارفی رسانه‌ها نسبت به روزهای گذشته کم‌فروغ بودند، شاهد انتشار خبرها و مطالبی معارفی در این صفحات بودیم.
فارس از آغاز دوره‌های غیرحضوری قرآن در موسسه بیت‌الاحزان خبر داده است،‌ تسنیم نیز با یکی از قاریان جوان و ممتاز کشورمان گفت‌وگویی با موضوع مسابقات و طرح ارزیابی قاریان انجام داده است.
ایسنا گزارشی از هفتمین اجلاس استانی نماز در کرمان منتشر کرده و باشگاه خبرنگاران جوان نیز از رونمایی از «سامانه اینترنتی مطالبات موسسات قرآنی کشور(سامان)» خبر داده است. خبرگزاری کتاب ایران نیز در صفحه دین گفت‌وگویی با عضو هیأت علمی گروه مطالعات تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب قم انجام داده است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 27 آبان‌ماه از برگزاری دوره‌های حفظ غیر‌حضوری قرآن ویژه عموم مردم به صورت تلفنی خبر داده است. این طرح از ابتدای آذر‌ماه ویژه بانوان و آقایان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با نام‌نویسی در طرح به صورت غیر حضوری به حفظ آیات الهی بپردازند. مادران خانه‌دار، کارمندان، کارگران و عمومی مردمی که امکان حضور در دوره‌های حضوری را ندارند، اما علاقه‌مند به حفظ آیات الهی هستند، می‌توانند به آسانی و با تماس تلفنی با استاد دروس خود را دریافت و محفوظات را به استاد تحویل دهند.
این خبرگزاری همچنین فایل تصویری صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» را با عنوان «راه‌کار ساده حجت‌الاسلام قرائتی برای استجابت دعا+فیلم» بارگذاری کرده است.
بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۴ قرآن کریم شامل آیات ۴۳ تا ۵۳ سوره مبارکه یونس با صدای مرحوم «خلیل الحصری» از جمله دیگر مطالب معارفی منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز 27 آبان‌ماه است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه گفت‌وگویی با حبیب صداقت، قاری ممتاز کشورمان در مورد «طرح ارزیابی قاریان» و «مسابقات قرآن» انجام داده است. حبیب صداقت در بخشی از صحبت‌های خود در این گفت‌وگو با بیان اینکه مسابقات قرآن، نیاز‌های مردم را برآورده نمی‌کند، گفته است: «سالانه مسابقات زیادی در سطح کشور برگزار می‌شود و هزینه‌های بسیاری نیز برای برگزاری آن در بخش‌های مختلقی همچون داوری، هدایا و غیره صرف می‌شود. مسابقاتی که گاهی فقط چند داور و چند متسابق در آنجا حضور دارند، بنابراین چه لزومی دارد که این مسابقات که مرحله شهرستانی، استانی و کشوری دارد، بدون حضور مردم و اثرگذاری در جامعه، آنقدر هزینه‌بر باشد. پیشنهاد می‌کنم که مسابقات یک مرحله‌ای برگزار شود و هزینه‌های باقی‌مانده، صرف طرح‌های هدفمند قرآنی شود».
تسنیم امروز همچنین گفت‌وگوی مفصل پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن اراکی»، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی را بازنشر داده است. اراکی در بخشی از گفت‌وگوی خود به یکی از علمای اهل سنت خارجی که خود را مقلد مقام معظم رهبری معرفی کرده، اشاره کرده و گفته است: «یکی از علمای اهل سنت یکی از کشورها صراحتاً به من می‌گفت، من مقلّد رهبری‌ام و کتاب فتوای ایشان را بدهید. می‌گفت من سنی‌ام، اما فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را واجب‌العمل می‌دانم و معتقدم امروز باید از ایشان تقلید کرد».
این خبرگزاری در مطلب معارفی دیگری به بیان روایتی از امام رضا(ع) با موضوع دروغ پرداخته است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در این روز (تا زمان تهیه این گزارش) صفحه دین و اندیشه را با انتشار دو مطلب به روزرسانی کرده است. در یکی از این مطالب که به مراسم گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد در سالن ولایت اردبیل اختصاص یافته، صحبت‌های فرمانده قرارگاه شمالغرب نزاجا بازنشر داده شده است. «امیرعلی حاجیلو» در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: «نیروهای مسلح ما اعم از ارتش، سپاه و بسیج پاسخ هر تهدید دشمن را به سختی خواهند داد و آن را در نطفه خفه خواهند کرد».
این خبرگزاری دیگر خبر خود را به انتشار صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در هفتمین اجلاس استانی نماز در کرمان که صبح امروز برگزار شده، اختصاص داده است. رییس ستاد اقامه نماز کشور در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم با اشاره به اینکه نماز معروف درجه یک است، بیان کرده است: «نماز ما بیمار است. نمی‌توانیم بگوییم چند درصد جوانان نماز نمی‌خوانند، اما برخی درست نمی‌خوانند و برخی با حضور قلب نمی خوانند».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز با انتشار دو مطلب خبری به روزرسانی شده است. در یکی از این مطالب، حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره روزی بیان شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان همچنین از مراسم رونمایی از «سامانه اینترنتی مطالبات موسسات قرآنی کشور(سامان)» گزارشی مخابره کرده است. «حسن محمدی»، مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در این مراسم رونمایی گفته است: «با این سامانه، با سرعت بیشتر و هزینه کمتر مطالبات موسسات را انجام دهیم. این سامانه طراحی و راه‌اندازی شد و از امروز به طور رسمی آغاز به کار کرد. موسسات قرآنی می‌توانند از طریق این سامانه درخواست‌های خود را ثبت کنند».
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران نیز امروز صفحه دین را با انتشار یک گفت‌وگو به روزرسانی کرده است، این گفت‌وگو با «علی آقانوری»، عضو هیأت علمی گروه مطالعات تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب قم صورت گرفته است. وی در بخشی از این گفت‌وگو، بیان کرده است: «باید تئوری‌ها و مبانی نظری تقریب را تقویت کنیم و کارهای پژوهشی و آموزشی انجام دهیم و سیره اهل بیت(ع) را معرفی کنیم، سیره اهل بیت(ع)، سیره مدارا و اخلاق‌محوری و برخورد مثبت و نیک با مخالفان مذهبی بوده نه آن گونه که برخی تصور می‌کنند همیشه در چالش و جنگ با آنها بوده باشیم».
همچون صفحات دین و اندیشه خبرگزاری میزان، قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر و قرآن و معارف ایرنا نیز تا زمان تهیه این گزارش هیچ خبری را بر روی خروجی خود قرار نداده‌اند.

انتهای پیام
captcha