دوره آشنایی با احکام بندگی به صورت مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3857980
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

دوره آشنایی با احکام بندگی به صورت مجازی برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دوره آشنایی با احکام بندگی به صورت مجازی از سوی مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی نورالمجتبی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ دوره آشنایی با احکام بندگی با محوریت احکام و بندگی در قالب 31 جلسه آموزشی و حدود 930 دقیقه از سوی مؤسسه نورالمجتبی(ع) قم و با تدریس حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، داور بین‌المللی و حافظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
جایگاه عمل به احکام، تشریع احکام، رسیدن به حیات طیبه، آثار عمل به احکام، نزول برکات دنیوی، آثار بی‌اعتنایی به احکام، راه دست‌یابی به احکام، ضرورت علم به احکام، منابع اجتهاد، شرایط استنباط، رجوع به متخصص، مخاطبان و ویژگی‌های احکام شرعی، شرایط تکلیف، اقسام احکام تکلیفی، ویژگی‌های احکام الهی، طهارت، انواع نجاسات و پاک‌کننده‌ها، اهمیت نماز و توصیف نمازگراران در قرآن، سرآغاز و پایان اعمال صالح، رابطه پیامبران و اولیای الهی با نماز از جمله سرفصل‌های این دوره است.
از دیگر سرفصل‌ها می‌توان به پیامدهای سستی ورزیدن در نماز، دقت نکردن در ادای نماز، مسیر برآورده شدن حاجت‌ها، کیفیت نماز، نمازهای واجب و مستحب، اهمیت توجه به وقت، خانه کعبه، اهمیت کعبه در احادیث، کعبه قلبه‌گاه جهانی، لباس نمازگزار، مسجد، کیفیت نماز، روزه، انفاق و زکات، خمس و زکات، حج، نماز، توحید و تعبد، امر به معروف و نهی از منکر، کسب‌ و کار، روابط مالی، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، سخن گفتن، احکام اموات، قضاوت، حدود، دیات، روابط زن و مرد، ازدواج و خانواده اشاره کرد.
کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشی نورالمجتبی(ع) به نشانی www.imanoor.com در این دوره نام‌نویسی کنند. این دوره با مشارکت دانشگاه قرآن و حدیث و دانشگاه تهران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha