طرح پاییزه کتاب تمدید شد
کد خبر: 3858091
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
جوادی خبر داد؛

طرح پاییزه کتاب تمدید شد

گروه ادب ــ معاون فرهنگی وزیر ارشاد از تمدید طرح پاییزه کتاب تا ۵ آذر خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از شهرداری تهران و مشهد در حمایت از طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸، از تمدید این طرح تا پنجم آذر خبر داد و  گفت: با توجه به مشکلات سراسری اینترنت و تغییرات ناگهانی جوی در کشور تصمیم به تمدید این طرح گرفته شد.

طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸، در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتاب‌فروشان به عنوان پاتوق فرهنگی، با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مؤسسه خانه کتاب همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب در تهران و شهرستان‌ها آغاز شده است.

بر اساس آمار به‌دست ‌آمده تا عصر دوشنبه، 27 آبان ماه، تعداد ۱۰۴هزار و ۳۲۳ نسخه کتاب به ارزش ۳۳,۳۹۹,۷۳۵,۴۶۹ ریال در سراسر کشور به فروش رسیده است. در طرح پاییزه، ۶۰۶ کتابفروشی عضو طرح شده‌اند که ۱۳۱ کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۴۷۵ کتابفروشی در مراکز استان مشغول فعالیت هستند.

تا صبح روز دوشنبه ۲۷ آبان، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب، کتاب رشد اهواز، پردیس کتاب مشهد، و فرازمند رشت، دنیای کتاب قم و شهرکتاب مشهد بوده‌اند و پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس تعداد کتاب، خراسان رضوی با ۱۷۲۰۵، تهران ۱۶۶۲۹، خوزستان ۱۱۰۵۷ و قم ۸۰۵۴ نسخه فروش بوده‌اند و پس از آن‌ها، استان‌های گیلان، اصفهان، مازندران، فارس، آذربایجان‌شرقی و گلستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس مبلغ فروش، سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان، قم، گیلان، مازندران، فارس و آذربایجان‌شرقی در جایگاه اول تا هشتم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha