مروری بر میزان سنجش اعمال در قیامت به روایت قرآن
کد خبر: 3858094
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

مروری بر میزان سنجش اعمال در قیامت به روایت قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام میرکتولی گفت: میزان معنوی سنجش اعمال آدمی در قرآن کریم در سه محور خداوند، رسول خدا و اهل‌ بیت(ع) خلاصه شده است و تمامی اعمال انسان‌ها در برابر این سه حقیقت عالم هستی سنجیده خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام میرکتولی، 27 آبان‌ماه طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: زمانی‌ که در آیات قرآن کریم سخن از قیامت می‌شود بر دو موضوع صراط و میزان تکیه می‌شود و میزان موضوعی بسیار حساس و مهم است.
وی افزود: در وصیت حضرت زهرا(س) نیز موضوع صراط و میزان به روشنی مورد تذکر واقع شده و حضرت در این خصوص شهادت می‌دهد که صراط و میزان حق هستند.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: قرآن کریم در خصوص میزان از دو دسته سخن به میان می‌آورد که یکی مربوط به میزان مادی برای سنجش کالاهای دنیوی و دیگری میزان معنوی که مربوط به عالم برزخ و قیامت است که البته این میزان معنوی در دنیا نیز وجود دارد.
میرکتولی تأکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، انسان‌ها در برابر هر دو میزان مادی و معنوی مسئول هستند و باید پاسخ‌گو باشند.
وی اظهار کرد: میزان دنیا همان سنجیدن کالاهای دنیوی بر اساس راستی است که به کم‌فروشان بسیار توصیه شده است، چراکه کم‌فروشان هنگام خرید کالا بسیار حساس و با دقت عمل می‌کنند اما هنگام فروش کالا کمتر به مشتری تحویل می‌دهند.
سخنران حرم بانوی کرامت افزود: کم‌فروشی فقط محدود به کالا نیست بلکه عده‌ای زمانی‌ که در ساختمان‌سازی می‌خواهند کار خود را متراژ کنند متراژ بالاتر ارائه می‌دهند در حالی‌ که کار کمتری انجام داده‌اند و یا فروش ظرف به قیمت مظروف و یا تقلب در صنعت بسته‌بندی کالا نیز شامل کم‌فروشی می‌شود.
میرکتولی گفت: بنابر فرمایش اهل‌ بیت(ع) شخص مسلمان نباید در اعمال معنوی خود نیز تقلب داشته باشد و عیار اعمال باید خالص و محض رضای خداوند باشد.
وی در ادامه گفت: بنابر روایت هر فردی سر مسلمانی را در معاملات کلاه بگذارد مسلمان نیست و باید در قیامت پاسخ‌گو باشد.
میرکتولی تأکید کرد: میزان معنوی نیز در قرآن کریم در سه محور خداوند، رسول خدا و اهل‌ بیت(ع) خلاصه شده است و تمامی اعمال انسان‌ها در برابر این سه حقیقت عالم هستی، سنجیده خواهد شد.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: خداوند در روز قیامت اعمال انسان‌ها را با حق و حقیقت به سنجش خواهد گذاشت و همچنین وجود مبارک نبی گرامی اسلام(ص) نیز سنجش و طراز اعمال انسان‌ها در قیامت است.
وی با بیان اینکه اهل‌ بیت(ع) میزان اعمال و الگوی راستین دین هستند و طراز و میزان واقعی روز قیامت خواهند بود، گفت: حجاب و عفاف، خانه‌داری، شوهرداری، تربیت فرزند، فعالیت‌های اجتماعی و غیره بانوان در روز قیامت با تمامی کردار و رفتارهای حضرت زهرا(س) سنجیده و همچنین جهاد، زکات، فعالیت‌های اجتماعی و غیره مردان نیز با حضرت علی(ع) سنجیده خواهد شد.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha