چند نکته برای بازدهی بهتر دوره دانشجومعلم قرآن
کد خبر: 3858106
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
شرکت‌کننده دانشجومعلم قرآن مطرح کرد:

چند نکته برای بازدهی بهتر دوره دانشجومعلم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یکی از شرکت‌کنندگان دوره دانشجو معلم و متدبر قرآن از موارد قوت و ضعف این دوره‌های آموزشی گفت.

بُعد مسافت و طولانی بودن دوره دانشجو معلم و متدبر سخت بودبه گزارش ایکنا؛ طرح دانشجومعلم و دانشجومتدبر قرآن کریم را سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی چند سالی با هدف شناسایی دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به حضور در فعالیت‌های قرآنی و همچنین تربیت افراد کارآمد و متخصص در این زمینه اجرا می‌کند. در ادامه گفت‌وگو با یکی از شرکت‌کنندگان این دوره را می‌خوانید؛

الهام سالاری، متولد سال 1361 و دانشجوی کارشناسی ترم پنجم فقه و حقوق دانشگاه علوم قرآن و حدیث شهرری است. وی با گلایه از اینکه تبلیغاتی از این طرح در دانشگاه دیده نمی‌شد، بیان کرد: از طریق یکی از دوستانم که دانشجوی دانشگاه کاشان بود، با این دوره آشنا شدم و پس از گزینش به دوره راه پیدا کردم.

این شرکت‌کننده دوره دانشجومعلم و متدبر قرآن که از دوره کودکی نیز به دنبال فراگیری آموزه‌های قرآنی بوده است، افزود: 15 سالی است که مربی قرآن هستم و حافظ پنج جزء قرآن هستم و در عرصه قرائت نیز به صورت تخصصی و عمومی از محضر اساتید بهره‌مند شده‌ام.

سالاری درباره فعالیت‌های قرآنی‌اش گفت: هنگامی که در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل بودم، با تشویق‌های خانواده‌ام شروع به یادگیری قرآن کردم و در حال حاضر نیز در سطوح بالای دوره‌های فراگیری صوت و لحن هستم.

وی با اشاره به اینکه سطح دوره‌ دانشجومعلم قرآن برای امثال ما که در سطوح تخصصی هستیم، پایین و ضعیف بود، بیان کرد: در این دوره‌ روخوانی و تجوید آموزش داده می‌شد. بنابراین محتوای دوره با وجود اینکه تعیین سطح نیز کرده‌ بودند، کمی کسل‌کننده بود.

سالاری با بیان اینکه طولانی بودن دوره نیز برای افراد متأهل سخت بود، اظهار کرد: دوره دانشجومعلم 10 روز و فشرده در مشهد مقدس برپا شد که با دوری از خانواده همراه بود و بُعد مسافت نیز مسئله دیگری بود. کاش در صورت امکان و تأمین زیرساخت‌ها، شرایط برگزاری دوره در استان‌ها فراهم می‌شد، زیرا در زمینه اسکان و رفت و آمد برای جهاددانشگاهی نیز بهتر است و صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین، مسئولان به خوبی صحبت‌های متقاضیان را می‌شنیدند و پاسخگو بودند، به طوری که برخورد آنها با سعه صدر همراه بود. 

وی درباره دوره دانشجومتدبر قرآن اظهار کرد: دوره و اساتید آن عالی بود و با تسلط کامل مطالب را ارائه می‌کرد. اما پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان دوره‌های تخصصی‌تر و به تفکیک در سطوح مختلف برگزار شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha