اعتراض مصر به احداث شهرک‌های یهودی‌نشین در فلسطین/ واکنش پارلمان عربی
کد خبر: 3858110
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

اعتراض مصر به احداث شهرک‌های یهودی‌نشین در فلسطین/ واکنش پارلمان عربی

کانون خبرنگاران نبأ ــ‌ وزارت امور خارجه مصر احداث شهرک‌های یهودی‌نشین در خاک فلسطین را غیرقانونی دانست و همزمان پارلمان عربی حمایت آمریکا از این برنامه را محکوم کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خبرگزاری آناتولی گزارش داد: وزارت امور خارجه مصر امروز سه‌شنبه، 28 آبان‌‌ماه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری غیر قانونی و خلاف قوانین بین‌المللی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: مصر بار دیگر بر پای‌بندی خود به قطعنامه‌های بین‌المللی در این زمینه تاکید می‌کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیشب گفت: «رویکرد دولت اوباما در قبال شهرک‌های یهودی‌‌نشین را تغییر می‌دهیم. شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را غیر قانونی نمی‌دانیم».

در عین حال، پارلمان عربی(مجلس کشورهای عرب) نیز امروز با صدور بیانیه‌ای، درباره تبعات خطرناک و عواقب وخیم حمایت آمریکا از این برنامه هشدار داد و گفت این حمایت به هیچ وجه به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی اعتبار قانونی نمی‌بخشد.

پارلمان عربی اقدام آمریکا را چالشی برای اجماع بین‌الملل دانست و گفت این امر ثبات و امنیت منطقه را از بین ‌می‌برد و بدون شک این مسئله بیانگر جانبداری آمریکا از اسرائیل است.

گفتنی است پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال 1967 از سوی اسرائیل بیش از 250 شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود 650 هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین‌المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها غیر قانونی است.

انتهای پیام
captcha