لازم باشد جان خود را در راه قرآن فدا می‌کنیم
کد خبر: 3858134
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
احمد ابوالقاسمی در واکنش به هتک حرمت قرآن:

لازم باشد جان خود را در راه قرآن فدا می‌کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در آشوب‌های اخیر از سوی اشرار، گفت: ارتباط مردم با قرآن از روی شناخت یا عاطفی است و هیچ‌ کدام از اقشار مردم عزیز ما دست به چنین اقدام شنیعی نمی‌زنند.

لازم باشد جان خود را در راه قرآن فدا می‌کنیم

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن که طی آشوب‌های اخیر و توسط آشوبگران اتفاق افتاد، اظهار کرد: قطعاً ارتباط مردم ما با قرآن یا از روی شناخت ایشان نسبت به کلام‌الله مجید و آیات الهی یا عاطفی است. هیچ‌کدام از اقشار مردم عزیز ما که دست به چنین اقدام شنیعی نمی‌زنند.

این مدرس قرآن کریم ادامه داد: بسیاری از مردم ما با قرآن آشنا هستند و می‌دانند که این کتاب مقدس چه ارزش و جایگاه و اعتبار والایی دارد. همچنین بسیاری از مردم نیز برخورد عاطفی با قرآن دارند و حتی اگر هم ندانند که جایگاه این کتاب الهی چیست، اقدام به چنین کارهای زشت و ناپسندی نمی‌کنند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه امروز در کیف بسیاری از مردم کشور ما یک قرآن کوچک وجود دارد، تصریح کرد: حتی اگر عده‌ای نیز به اشتباه قرآن را کتابی بدانند که برای ثواب بردن است نه نسخه زندگی؛ باز هم چنین کاری با آن نمی‌کنند، الا اینکه عده‌ای بخواهند با این کارها هدف دیگری را دنبال کنند که این اعمال نیز تقریباً برای مردم شناخته شده است.

این قاری بین‌المللی قرآن ابراز کرد: ممکن است عده‌ای با انگیزه‌های دیگری در این رابطه وارد میدان شده باشند و برخی افراد نیز که به دنبال بلوا و آشوب هستند از این قضایا سوءاستفاده کرده و با آتش زدن قرآن‌ها به دنبال مطامع خود باشند. توقع بنده این است که مردمی که در چنین صحنه‌هایی حضور دارند، آن‌ها را از این‌گونه اعمال شنیع منع کنند.

وی با اشاره به اینکه 99 درصد مردم ایران با قرآن ارتباط عاطفی دارند و دست به چنین اعمالی نمی‌زنند، گفت: سخت‌ترین کار برای مردم کشور ما حتی برای کسی که بخشی از مال خود را نیز از دست داده باشد، قسم دروغ به قرآن است. کسی که هیچ‌گاه به دروغ قسم نمی‌خورد، هرگز قرآن را به آتش نمی‌کشد و این اعمال قطعاً کار کسانی است که خط و ربط گرفته و پول دریافت کرده‌اند تا آشوب ایجاد کنند.

ابوالقاسمی درباره ضرورت واکنش جامعه قرآنی در برابر این قضیه نیز با بیان اینکه جامعه قرآنی، جدا از دیگر اقشار مردم نیست، تصریح کرد: البته اعتراض از سمت جامعه قرآنی در این باره شایسته و واجب است. اگر لازم باشد ما به خاطر قرآن جان خود را نیز فدا خواهیم کرد، همانطور که پیش از این نیز شهدای جان‌بر کف ما جان خود را در طبق اخلاص نهادند و در راه حفاظت از اسلام و قرآن در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فدا کردند.

انتهای پیام
captcha