دوره آموزش هنر اسلامی در مدرسه اقتصاد مسکو برگزار شد + عکس
کد خبر: 3858174
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

دوره آموزش هنر اسلامی در مدرسه اقتصاد مسکو برگزار شد + عکس

گروه بین‌الملل ــ دوره آموزشی هنر اسلامی با محوریت «خط و کاتبان نسخه‌های خطی شاهنامه» و حضور اساتید و دانشجویان روس در مدرسه عالی اقتصاد مسکو برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی «ابن سینا»ی مسکو، این چهارمین برنامه از هفته خوشنویسی اسلامی در مسکو بود که با محوریت «خط و کاتبان نسخه‌های خطی شاهنامه» و با حمایت بنیاد ابن سینا و همکاری انستیتو مطالعات شرقی مدرسه عالی اقتصاد مسکو برگزار شد.

در این مراسم «ایرینا ساریگارودستوا»، استاد مدرسه عالی اقتصاد مسکو با اشاره به اینکه این چهارمین جلسه آموزشی است که مدرسه عالی اقتصاد و بنیاد ابن سینا در زمینه هنر اسلامی برگزار می‌کنند، اظهار کرد: این نشان از اهمیت این موضوع و جدیت طرفین برای همکاری‌های علمی دارد.

در ادامه خانم «نیکی تن کو» از اساتید مدرسه عالی اقتصاد مسکو نقش هنر در معرفی تمدن و فرهنگ اسلامی را برشمرده و تأکید کرد: نیاز به آشنایی با هنر اسلامی برای شناخت هرچه بیشتر و بهتر اسلام امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی برگزاری چنین جلساتی را برای اساتید و دانشجویان بسیار مفید دانست و آمادگی مدرسه عالی اقتصاد برای گسترش همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

در ادامه استاد حمید‌رضا قلیچ خانی سخنرانی خود را با موضوع خط و کاتبان نسخه‌های خطی شاهنامه ارائه داده و با ذکر نمونه‌هایی به بحث در این زمینه پرداخت.

وی همچنین در خصوص کتاب درآمدی بر خوشنویسی ایرانی توضیحاتی ارائه داد و سپس کارگاه آموزشی خطاطی اسلامی برگزار شد و مخاطبان از نزدیک با خطوط نستعلیق و ثلث آشنا شدند، این استاد خوشنویسی در حین خطاطی تاریخچه‌ای از این دو خط را نیز برای مخاطبان شرح داد.

انتهای پیام
captcha