انسانیت انسان از مسیر فرهنگ به دست می‌آید
کد خبر: 3861102
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

انسانیت انسان از مسیر فرهنگ به دست می‌آید

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: انسانیت انسان از مسیر فرهنگ به دست می‌آید و یکی از اصلی‌ترین کارهای فرهنگی حرکت در قالب هنر است.

انسانیت انسان از مسیر فرهنگ به دست می‌آید

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی با بیان اینکه این جشنواره با نام امام رضا(ع) عجین شده که همین مسئله ارزش دو چندان به آن می‌بخشد، گفت: بدون شک هنرمندانی که از هنر خود به عنوان یکی از نعمات الهی در مسیر گسترش فرهنگ اهل بیت علیهم السلام استفاده می‌کنند، مشمول توفیقات الهی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یکی از نیازهای بشر را کسب علم، دانش و معرفت دانست و تصریح کرد: انتقال مفاهیم یکی از ارزشمندترین نیازهای بشر بوده و او با کسب علم، معرفت و با دریافت معارف مورد نیاز خود به انسان به عنوان اشرف مخلوقات تبدیل می‌شود.

وی ارزشمندترین نیاز بشر را نیاز فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: انسانیت انسان از مسیر فرهنگ به دست می‌آید و یکی از اصلی‌ترین کارهای فرهنگی حرکت در قالب هنر است، بنابراین ما به هنر به عنوان یک نعمت بزرگ برای انتقال هر مفهومی نگاه می‌کنیم.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه هنر می‌تواند در خدمت مفاهیم ارزشی یا غیر ارزشی قرار گیرد، اظهار کرد: در بین رشته‌های هنری، هنرهای تجسمی به ویژه هنر تصویرگری قالب‌های اثرگذاری هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تقدیر از تمام کسانی که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تصویرگری رضوی فرستادند، گفت: تصویرگری رشته هنری‌ ارزشمندی است که به انتقال مفاهیم مدنظر مولف کمک می‌کنند و زمانی که این رشته در خدمت انتقال مفاهیم رضوی بیاید ارزش بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به جشنواره رضوی اظهار کرد: اصلی ترین مخاطبان جشنواره ملی تصویرگری رضوی کودکان و نوجوانان هستند و این جشنواره امسال در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار شد که جای خرسندی دارد؛ جشنواره چهاردهم در سه مرحله کارگاهی برگزار شد که در دو مرحله اول ۷۰ نفر از تصویرگران برتر کشور حضور داشتند که ۳۷ نفر به مرحله سوم راه یافتند و از بین آنها امروز از ۱۹ نفر تجلیل می‌شود.

در ادامه این آیین از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha