رفراندوم پیشکش؛ مردم را محرم بدانیم
کد خبر: 3861877
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
رییس قوه قضاییه:

رفراندوم پیشکش؛ مردم را محرم بدانیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ رییس قوه قضاییه گفت: رفراندوم پیشکش، باید به نظر و دیدگاه مردم توجه شود، تا مردم غافلگیر نشوند، باید مردم در جریان مسائلی باشند که در آن نقش و سهم دارند. باید مردم را محرم دانست. مهم‌ترین کارهای این کشور در پرتو حضور مردم انجام شده است.

رفراندم پیشکش؛ مردم را محرم بدانیم

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی، رییس قوه قضاییه امروز چهارشنبه 13 آذرماه در سفر به استان اصفهان و در دیدار با برخی از جانبازان، ایثارگران، روحانیون و علمای این استان، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم مورد توجه در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، موضوع عدالت است. اجرای عدالت، وظیفه‌ای است که هم مسئولان و هم مردم به عنوان ناظران در اجرای آن سهیم هستند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مهم اجرای عدالت در جامعه، طرح موضوع نظارت ملی و همگانی و یا به عبارت قرآنی آن، امر به معروف و نهی از منکر است. امروز خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان دانشجویان، روحانیون، اساتید دانشگاه و ... ناظر مسائل کشور هستند. براساس روایات دینی، اگر در جامعه‌ای روحیه امر به معروف و نهی از منکر نبود، آن جامعه مرده است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر موانعی وجود دارد، اما امام حسین(ع) به همه جهانیان آموخت که باید در این راه خطرپذیر بود، باید در این راه احساس مسئولیت کرد. شهدا، ایثارگران و جانبازان در این زمینه درس‌آموز ما هستند. ایثارگران و جانبازان ما نشان صدق دارند و این‌ها برای همگان چراغ راه هستند، هیچ‌گاه نباید چراغ ایثار و شهادت در جامعه کم‌رنگ شود.

وی افزود: باید بر احیای حقوق عامه تاکید شود. دادستان وظیه دارد اگر در جایی حقوق عامه تضییع شده، وظیه مدعی‌العمومی او ایجاب ‌کند که در مقابل تضییع حقوق عامه، احساس مسئولیت داشته باشد و وظیفه‌اش را انجام دهد.

رفراندوم پیشکش؛ مردم غافلگیر نشوند

رییس قوه قضاییه در ادامه گفت: نگاه امام خمینی(ره) به مردم، نگاه تشریفاتی نبود، اگر می‌گفتند میزان رای ملت است، حقیقتا به آن معتقد بودند. ما عقیده داریم که رفراندوم پیشکش، باید به نظر و دیدگاه مردم توجه شود، تا مردم غافلگیر نشوند، باید مردم در جریان مسائلی که در آن نقش و سهم دارند، باشند. باید مردم را محرم دانست، مهم‌ترین کارهای این کشور در پرتو حضور مردم انجام شده است.

حجت‌الاسلام رییسی ادامه داد: من خودم به عنوان یک مسئول، این همه اظهار لطفی را که در سراسر کشور به دستگاه قضایی می‌شود، یک پشتوانه عظیم می‌دانم. امروز جوانان، حزب‌اللهی‌ها و دانشجویان مشوق قضات شجاع و عادل برای برخورد و مقابله با مفاسد اقتصادی هستند. مردم خود در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنند. این پشتوانه عظیم باید به عنوان یک مجموع نیروی انسانی متراکم، به ویژه در حوزه جوانان به عنوان یک فرصت تلقی شود.

وی بیان کرد: بخش قضایی، کنترل کیفیت است. اگر ساختارهای فسادزا اصلاح شود، دستگاه‌ها وظیفه قانونی خود را انجام دهند، و اگر کارها در روال خود انجام شود، نوبت به دستگاه قضایی کمتر خواهد شد.

شبکه ملی اطلاعات از نیازها و ضرورت‌های جدی کشور است

وی تصریح کرد: اگر شبکه ملی اطلاعات حل شود، بسیاری از کارها حل خواهد شد. شبکه ملی اطلاعات یکی از نیازها و ضرورت‌های جدی کشور است که با قوت اجرای آن را دنبال خواهیم کرد. براساس دستور رهبر معظم انقلاب، فعال شدن شبکه ملی اطلاعات از ضرورت‌های کشور است. در حوادثی که به آن بر می‌خوریم، ضرورت این مهم بیشتر احساس می‌شود.

رییس قوه قضاییه گفت: در دستگاه قضایی و در مجموع سازمان‌های اداری کشور، باید صداقت، کرامت وخدمت نسبت به مردم از شاخص‌های ارتباط با جامعه و مردم باشد. کسانی که در جایگاه حفظ قانون، خدمت به مردم و مبارزه با فساد، اگر مرتکب جرم و خیانت به مردم شوند، باید به صورت مضاعف مجازات شوند.

وی افزود: ما وظیه داریم در کنار علم مقاومتی که مقام معظم رهبری برداشتند، بایستیم و ایستادگی را پیشه کنیم. امروز مسئله مبارزه با ناهنجاری‌ها و مبارزه با فساد، یکی از راهبردهای جدی نظام جمهوری اسلامی است. همه باید در میدان باشیم، دولت باید در اصلاح ساختارهای فسادزا، مجلس در اصلاح قوانین و مقررات و قوه قضاییه در برخورد عبرت‌آموز با مفسدان و متخلفان حضور فعال داشته باشند.

ملامت ملامت‌گران و حاشیه‌سازی‌ها ما را از میدان به در نخواهد کرد

حجت‌الاسلام رییسی اظهار کرد: فساد تحت هر پوشش و نامی و در هر جایگاهی، فساد است و زیبنده جامعه اسلامی نیست. ما به عنوان یک سرباز در میدان مبارزه با فساد حضور داریم و ملامت ملامت گران و حاشیه سازی‌ها ما را از میدان بدر نخواهد کرد.

وی گفت: حضور مردم در صحنه، توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد و امروز کشور در امنیت است. با کسانی که در حوادث اخیر، ناآرامی ایجاد کردند و دل زن و بچه مردم را لرزاندند، خلاف ارزش‌ها عمل کردند و به اموال عمومی آسیب زندند، برابر با آنچه قانون تعیین کرده، برخورد خواهد شد. از طرف دیگر باید به خواست مردم توجه شود و نسبت به سفره و معیشت مردم توجه داشت. نگاه به مردم و خواست مردم وظیفه همگانی است.

انتهای پیام
captcha