هنرمندانی که درآمدهای بالا دارند نباید از مالیات معاف شوند
کد خبر: 3861898
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

هنرمندانی که درآمدهای بالا دارند نباید از مالیات معاف شوند

گروه فرهنگی _ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت مالیاتی هنرمندان باید شامل هنرمندانی شود که درآمدی ندارند، نه هنرمندانی که درآمدهای بسیار بالا دارند.

معافیت مالیاتی باید به گونه‌ای باشد که به جامعه ضربه‌ای وارد نشده و منبع درآمدی دولت هم کمبودی نداشته باشدحجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، در خصوص طرح معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها، اظهار کرد: دولت اسلامی از سه راه درآمدهای نفتی، مالیات مستقیم یا مالیات بر ارزش افزوده، و صادرات، واردات وصنایع درآمد کسب می‌کند.

وی ادامه داد: معافیت‌های مالیاتی به مصوبه مجلس نیاز دارد و آقای نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه هفته قبل اعلام کرد که معافیت مالیاتی انتشارات، مطبوعات و هنرمندان بر اساس معافیت سال قبل باشد، در این رابطه اگر مجلس مصوبه‌ای داشته باشد باید در بودجه 99 دیده شود تا ببینیم این معافیت قانونا از نظر مجلس پذیرفته شده است یا خیر.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در کشور ما  کارگران و کشاورزان قشری زحمت‌کش هستند که حقوق خردی دارند و دولت از آنها و کارمندانی که یک میلیون تا پنج میلیون درآمد دارند مالیات می‌گیرد. حال درآمد هنرمندان هم کمتر از تولیدکنندگان نیست و درآمد زیادی از بازی کردن در فیلم‌ها خواهند داشت.

سالک خاطرنشان کرد: اما چون کلمه «هنرمند» تمام قشرهای هنری اعم از خطاطی، شعر و ادبیات را شامل می‌شود، باید نوعی تفکیک در این مسئله صورت گیرد. مثلا بعضی از هنرمندان خطاط گرفتاری‌های زیادی دارند و این معافیت باید شامل آنها بشود. ولی بعضی از هنرمندان هم درآمدهای بسیار بالایی دارند.

وی گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که به کارگران و زحمتکشان جامعه ضربه‌ای وارد نشده و منبع درآمدی دولت هم کمبودی نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha