مبارزه با فساد؛ رسالت امروز نظام/ راهبرد مقاومت جواب داده است
کد خبر: 3861998
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

مبارزه با فساد؛ رسالت امروز نظام/ راهبرد مقاومت جواب داده است

گروه سیاست و اقتصاد _ رئیس قوه قضاییه گفت: امروز کار نظام مبارزه با مفاسد است و این مسئله نه قدرت می‌شناسد، نه ثروت و نه چیز دیگری. روز به روز باید شاهد فضای مقابله با فساد باشیم و مردم شاهد رشد این فضا باشند.

رسالت امروز نظام؛ مبارزه با فساد / راهبرد مقاومت جواب داده است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه امروز پنجشنبه 14 آذرماه در اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه در جمع طلاب اصفهان، اظهار کرد: امروز شناخت دین بیش از پیش در جامعه بشری ضرورت دارد. فقه تمدن‌ساز مبتنی بر اجهاد تمدن‌ساز، قادر به پاسخگویی تمام سوالات است، زیرا امروز سوالات زیادی پیش رو داریم که باید پاسخ داده شوند و محققان و عالمان دینی باید به مسائل مختلف در موضوعات هنری، اقتصادی و مسائل زیادی را پاسخ بگویند. تبلیغ دین، عرصه دوم پیش روی دین است.

وی افزود: با مقاومت و ایستادگی، نباید صحنه را ترک کرد تا شناخت، تبلیغ و عمل به دین انجام شود. تمام تلاش امام خمینی(ره)، برافراشتن پرچم دین بود، بنابراین باید دین و آموزه‌های دینی در تمام عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد. عمل به دین بحث مهمی است و محوری‌ترین نکته‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده، اجرای عدالت است. سخن در عدالت ثبوتی نیست، بلکه در عدالت اجرایی است؛ شاید بعد از توحید هیچ مفهومی به گستردگی مفهوم عدالت نباشد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: به عنوان طلبه‌ای که امروز در دستگاه قضایی مسئولیت دارم، وظیه خود می‌دانم تا با فساد مقابله و جنگ کنم. نظام ما در درون خود، قابلیت مبارزه و مقابله با فساد را دارد، اینکه گفته می‌شود هاضمه نظام فساد نمی پذیرد، یک حقیقت است.

وی بیان کرد: امروز دشمن در مسائل سیاسی و اقتصادی به دنبال این است که بگوید تنها راه نجات، کوتاه آمدن از مواضع تحت عنوان و قالب مذاکره است، اما مقام معظم رهبری با راهبرد مقاومت این را در عمل اثبات کردند که تنها راه برون رفت از مشکلات، اتکا به مردم کشور است. راهبرد مقاومت جواب داده و حتی کسانی که نگاهشان، نگاه مذاکره بود، امروز فهمیده‌اند که هیچ راهی جز مقاومت وجود ندارد.

رئیسی بیان کرد: امروز کار نظام مبارزه با مفاسد است و این مسئله نه قدرت می‌شناسد، نه ثروت و نه چیز دیگری. روز به روز باید شاهد فضای مقابله با فساد باشیم و مردم شاهد رشد این فضا باشند.

انتهای پیام
captcha