همایش اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی باعث تعمیق رابطه قرآن با جامعه شده است
کد خبر: 3862001
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
جوادی‌آملی:

همایش اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی باعث تعمیق رابطه قرآن با جامعه شده است

گروه معارف- استاد حوزه علمیه گفت: همایش بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی کاری سترگ بوده که عرصه فرهنگی را در جامعه اسلامی ایجاد کرده و در سطح ملی زمینه گسترش و تعمیق رابطه قرآن با جامعه ایجاد کرده، ارزشمند است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی امروز پنج‌شنبه، 14 آذر در همایش ملی بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: این همایش کاری سترگ بوده که عرصه فرهنگی را در جامعه اسلامی ایجاد کرده و در سطح ملی زمینه گسترش و تعمیق رابطه قرآن با جامعه ایجاد کرده، ارزشمند است.
وی افزود: باید رسالت‌های اجتماعی تفسیر تسنیم را بهتر و بیشتر بشناسیم، مهمترین کاری که در پرتو تفسیر تسنیم ایجاد شد عبارت است از حفظ و صیانت وحی، در داخل و خارج تلاش بود قرآن را از سطح وحی به سطح فکر تنزل بدهند که خداوند در سوره مدثر اشاره کرده قرآن سخن الهی است که برای بشر و عالمیان است.
فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کرد: اگر وحی را اندازه فکر بشر بخواهیم تنزل دهیم بزرگترین ظلم به بشریت است امروز مسیحیت از جریان وحی خارج شده است.
وی با بیان اینکه کسانی که قرآن و وحی را به عنوان جهان‌بینی پیامبر توصیف و وحی را دولایه می‌دانستند درصدد بودند تا قرآن را مصادره کنند و از جایگاه وحی به اندازه فکر بشر تنزل ببخشند، بیان کرد: بزرگترین کاری که آیت‌الله جوادی‌آملی انجام داد این بود که موقعیت وحی را در جایگاه اصیل خود حفظ کرد و کتابی به عنوان الوحی و النبوه در مقابل شبهه‌ای که اندیشمندان را هم درگیر کرده، نوشتند.
فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: حتی یک واو قرآن هم از بشر نیست و این منبع وحیانی در اختیار جامعه و نظام اسلامی بوده و این همایش‌ها در جهت تفکر و تثبیت صیانت قرآنی است.
وی اظهار کرد: رسالت دیگری که در تفسیر تسنیم مشاهده می‌کنیم این است که باید با قرآن مواجهه علمی انجام شود، باید بدانیم اگرچه قرآن کلام خدا و بیان هدایتی است اما معنایش این نیست که از عمق علوم خالی باشد، آیت‌الله جوادی‌آملی با تمام علوم و اندوخته‌های خویش به خدمت قرآن رفت و آن را با زبان علم به جامعه جهانی معرفی کرد.
فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: رسالت اجتماعی دیگر از تفسیر تسنیم احیای عقل است که پرچم عقلانیت وحیانی به برکت قرآن در دستان آیت‌الله جوادی‌آملی است.
وی اظهار کرد: یکی از بهترین دستاوردهای اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی این است که قرآن و عترت را اگر نشناسیم به مرگ جاهلیت مردیم و عترت طاهره و قرآن هر دو میزان هستند.

انتهای پیام
captcha