تلألو الهامات قرآنی بر بوم نقاش روشن‌دل
کد خبر: 3862564
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

تلألو الهامات قرآنی بر بوم نقاش روشن‌دل

گروه فرهنگی ــ یک بانوی نقاش روشن‌دل و حافظ قرآن با تأکید بر اینکه با خدا، همه چیز امکان‌پذیر است، اظهار کرد: آثار نقاشی من از خواب‌هایی که می‌بینم و الهامات من از قرآن سرچشمه گرفته‌اند؛ در همه آثارم خدا وجود دارد.

تلألو الهامات قرآنی بر بوم نقاشیمرضیه بیدقی، بانوی هنرمند روشن‌دل، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در حاشیه برپایی نمایشگاه نقاشی خود در عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: 39 ساله هستم؛ از بدو تولد نیمه‌بینا بودم و به مدت 10 سال است که به علت فشار چشمم، دیدِ خود را به طور کامل از دست داده‌ام.

وی افزود: حدود سه چهار ماه است که کار نقاشی را با کمک‌ همسر برادرم آغاز کردم؛ در این مدت بیشترین تلاش من این بود که کار مستقلی انجام دهم تا بتوانم بدون اتکا به دیگران نقاشی بکشم؛ لذا روش‌های مختلفی را در این زمینه تمرین کردیم تا به استقلال رسیدم.

این هنرمند با بیان اینکه نقاشی‌ها با رنگ اکرلیک و مداد شمعی کشیده شده‌اند، تصریح کرد: به طبیعت، غروب و طلوع خورشید بسیار علاقه‌مندم و با اینکه نمی‌بینم، اما وقتی کنار دریا می‌روم حسِ غروب و طلوع دریا را دریافت می‌کنم؛ خواب‌های من هنوز هم رنگی هستند و درخواب جهان واقعی را می‌بینم.

این بانوی نقاش که حافظ 20 جزء قرآن نیز هست، بیان کرد: آثار من از خواب‌هایی که می‌بینم و الهامات من از قرآن سرچشمه گرفته‌اند؛ موضوعِ بیشتر تابلوهای من طبیعت است؛ در همه آثارم آسمان و خدا وجود دارد و تمام نقاشی‌های من با کمک پروردگارم بوده است.

وی اظهار کرد: من قبل از اینکه روی کاغذ نقش بزنم، روی ذهنم نقش زدم و بعد با دست روی کاغذ ترسیم کردم. هرگز استادم به من نگفت که چه چیزی را بکشم، بلکه می‌گفت چه چیزی را می‌خواهی بکشی؟

بیدقی گفت: در نقاشی‌هایم بیشتر از رنگ‌های سبز و آبی و رنگ‌های شاد استفاده می‌کنم؛ هرگز در آثارم از رنگ‌های سیاه استفاده نمی‌کنم، چون من عاشق رنگ‌ها هستم و با اینکه نمی‌بینم اما دنیایم رنگی است.

وی تأکید کرد: از مسئولان درخواست می‌کنم که به قشر ما بیشتر توجه کنند و آنها را مخصوصا در زمینه اشتغال حمایت کنند، چون این موضوع واقعا برای ما توانخواهان معضل، و یک دغدغه برای ماست.

این بانوی هنرمند که نوازنده نی هم هست، افزود: ما به صدقه نیاز نداریم، بلکه به حمایت نیاز داریم؛ بیشتر توانخواهان در زمینه‌های هنری فعالیت‌های گسترده‌ای دارند؛ من نیز علاوه بر نقاشی در زمینه معرق چرم فعالیت می‌کنم و به دنبال مکانی هستیم که بتوانیم کارگاهی را راه اندازی و برای توانخواهان اشتغال‌زایی کنیم.

بیدقی بیان کرد: من این نمایشگاه را برپا کردم که به همه مردم، چه از قشر خودم و چه مردم عادی نشان دهم که به ما به چشم انسان ناتوان نگاه نکنند؛ اگر ما از داشتن یک عضو محروم هستیم یا حسی در ما ضعیف است، اما در مقابل، خداوند متعال الطاف زیادی را در وجود ما قرار داده که می‌توانیم با گسترش آنها، خلأ موجود در خود را بپوشانیم.

وی تأکید کرد: از همنوعان خود می‌خواهم که با ترسِ خود مقابله و باورهای خود را قوت بخشند و بدانند که با خدا، همه چیز امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha