پست‌های مدیریتی به دست جوانان خلاق سپرده شود
کد خبر: 3862666
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

پست‌های مدیریتی به دست جوانان خلاق سپرده شود

گروه اجتماعی ــ نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را یکی از اقدامات مجلس برای بهبود فضای کار برای جوانان دانست و تصریح کرد: پست‌های مدیریتی باید به دست جوانان خلاق سپرده شود و امیدوارم قوانین بهتری نیز در این زمینه در مجلس تصویب شود.

پست‌های مدیریتی به دست جوانان خلاق سپرده شود

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، ناهید تاج‌الدین در حاشیه آیین افتتاحیه جشنواره منظومه ستارگان درخشان اظهار داشت: بسیار خرسندم که نوجوانان از این سن دغدغه پیشرفت کشور خود را دارند.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره افزود: متأسفانه دغدغه نوجوانان و خانواده‌های آنها بیشتر معطوف به موفقیت در کنکور است و این دیدگاه باید اصلاح شود. امروز به جای آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان، نمره ملاک موفقیت آنها شده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود این است که دغدغه کنکور را رفع کنیم. امیدوارم طوری عمل کنیم که نوجوانان بتوانند در کنار درس علاقه‌مندی‌های خود را دنبال کنند.

وی تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را یکی از اقدامات مجلس برای بهبود فضای کار برای جوانان دانست و تصریح کرد: پست‌های مدیریتی باید به دست جوانان خلاق سپرده شود و امیدوارم قوانین بهتری نیز در این زمینه در مجلس تصویب شود.

تاج‌الدین با اشاره به تنوع زیاد در حوزه کاری نمایندگان مجلس گفت: از زمانی که به عنوان نماینده اصفهان انتخاب شدم با فعالان حوزه‌های گوناگون از جمله صنعت، جوانان، زنان و ... ارتباط برقرار کردم و متأسفانه یکی از حوزه‌هایی که فراموش شد حوزه نوجوانان بود، اما از نوجوانان اصفهانی گلایه دارم که چرا با نمایندگان مجلس ارتباط نگرفته‌اند تا مشکلات حوزه خود را رفع کنند. امیدوارم در آینده این ارتباط برقرار شود.

وی تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را از اقدامات مجلس دهم پس از چندین سال دانست و اضافه کرد: کودکان و نوجوانان قشر ضعیف و آسیب‌پذیری هستند که در برخی موارد به آنها ظلم می‌شود و نیاز بود که قوانین حمایتی درباره آنها به تصویب برسد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 0.27 درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش همگانی بیان کرد: مردم نیاز دارند که بستری برای ورزش برای آنها فراهم شود. در سال‌های خشکی زاینده‌رود باعث شده کمی در تفریح نوجوانان و جوانان اصفهانی تغییر ایجاد شود و آنها به سمت بازی‌های رایانه‌ای کشیده شوند. مجلس برای حمایت از ورزش تلاش می‌کند، اما برخی اوقات از بسترهای ایجاد شده به خصوص در بخش بانوان استقبال نمی‌شود که باید با تبلیغات و فرهنگ‌سازی بیشتر به این امر کمک کرد.

وی کمبود شادابی در بین کودکان، نوجوانان و حتی سالمندان را از مشکلات امروز کشور دانست و گفت: دغدغه‌های زندگی باعث شده افراد از شادی فاصله بگیرند. بسیاری از صفات روحی و روانی ما متأثر از عوامل محیطی است و باید با بسترسازی محیطی زمینه شادابی را فراهم کرد. خوشبختانه فضای مدارس در مقایسه با گذشته بهبود یافته اما به دلیل توقعات متفاوت نوجوانان، باز هم باید در این زمینه تلاش شود.

تاج‌الدین با اشاره به آمار افسردگی بیشتر در اصفهان نسبت به سایر کلانشهرها افزود: افسردگی اکتسابی است و خودمان باید به رفع این مشکل کمک کنیم، البته بسترها باید فراهم شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان استان برخوردار شناخته شده است، ادامه داد: متأسفانه این موضوع چندان درست نیست و حتی در مناطق به ظاهر برخوردار اصفهان، رد پای کمبود امکانات دیده می‌شود. به صورت منظم بازدید‌هایی از بخش‌های کم‌برخوردار اصفهان دارم و متأسفانه آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر شهرها شده است. مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی در روستاها می‌تواند به کاهش این آسیب‌ها کمک کند و 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه به اشتغال‌زایی در روستاها اختصاص داده شد.

وی به ارتباط با دست‌اندرکاران جشنواره «منظومه ستارگان درخشان» و حمایت مادی و معنوی از آن تأکید و خاطرنشان کرد: امیدوارم ستاره‌هایی که در این جشنواره انتخاب می‌شوند در ادامه نیز حمایت شوند.

جشنواره منظومه ستارگان درخشان از سوی اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری خانه نوجوان و فرهنگسرای پایداری این سازمان برگزار می‌شود و قرار است نوجوانان اصفهانی کنشگر در زمینه آیینی و مذهبی، کسب و کار، مدیریت، ابداع و اختراع، رسانه، اجتماعی و مدنی، ادبیات فارسی، ورزش و تربیت بدنی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، سینما و تلویزیون، موسیقی بومی و ملی، هنرهای تجسمی و شهری و معلول کنشگر و هنرآفرین را شناسایی کند.

انتهای پیام
captcha