درخشش ورزشکاران محجبه در آمریکا با وجود محدودیت
کد خبر: 3863310
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

درخشش ورزشکاران محجبه در آمریکا با وجود محدودیت

گروه بین‌الملل ــ ورزشکاران محجبه آمریکایی با وجود تبعیض‌ها و فشارها، همچنان در رشته‌های مختلف به موفقیت‌های زیادی در سطح ملی دست می‌یابند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اوزی، در آستانه المپیک 2020 توکیو در ژاپن، تبعیض در دنیای ورزش همچنان ادامه دارد. زنان رنگین‌پوست و اقلیت‌ها، به ویژه کسانی که حجاب دارند، مرتباً به خاطر اینکه جسارت و شجاعت شرکت در مسابقات ورزشی را پیدا کرده‌اند، تحت فشار قرار می‌گیرند.
 
در آمریکا حتی ورزش کردن در مکان‌های عمومی نیز برای بانوان محجبه چالش‌برانگیز است. «نوحه م» از شهر اوانستون در ایالت ایلینوی آمریکا اغلب از رفتن به باشگاه خودداری می‌کند. وی گفت: من هنگام دویدن یا انجام دیگر حرکات ورزشی که مردان شاهد آن هستند، احساس راحتی نمی‌کنم و اغلب مجبورم صبر کنم تا باشگاه خالی شود.

در ماه اکتبر موفقیت «نور الکساندریا ابوکرم» 16 ساله در مسابقات رشته دو صحرانوردی مدارس آمریکا خبرساز شد؛ زیرا او محجبه است. انجمن ورزش مدارس اوهایو اعلام کرد که او اگر می‌خواهد علاوه بر لباس ورزشی تیم، لباس و روسری بپوشد،‌ باید مجوز بگیرد.

علی‌رغم این محدودیت‌ها،‌ ورزشکاران محجبه آمریکایی دستاوردهای بزرگی به دست آورده‌اند. «رباح کی»، بسکتبالیست نوجوان از ایالت ایلینوی، تحت تأثیر پاسخ مربی خود به  یک داور قرار گرفت که گفته بود او برای استفاده از حجاب در مسابقات باید مجوز بگیرد. مربی او پاسخ داد که هرگز چیزی در مورد این الزام نشنیده و پس از اصرار داور، از ادامه مسابقه خودداری کرد. رباح می‌گوید ما باید صدای خود را بلند کنیم تا به گوش همگان برسد. افرادی هستند که فکر می‌کنند قوانین و لباس‌های ورزشی نباید تغییر کند. اما این محدودیت‌ها تنها به نادیده گرفته شدن استعدادهای بسیاری منجر می‌شود.  
انتهای پیام
captcha