کشف سند دخالت آمریکا در آشوب‌‌های عراق/ تمجید از حشد الشعبی
کد خبر: 3863312
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
آخرین اخبار از بغداد/

کشف سند دخالت آمریکا در آشوب‌‌های عراق/ تمجید از حشد الشعبی

گروه بین‌الملل ــ کشف سندی از دخالت آمریکا در آشوب‌های عراق، تمجید رئیس جماعت علمای اهل‌ سنت عراق از رشادت‌های حشد الشعبی در شکست داعش، کشته‌ شدن یک فعال مدنی در بغداد و بررسی لایحه انتخابات در جلسه امروز پارلمان عراق از مهم‌ترین تحولات این کشور است.

کشف سند دخالت آمریکا در آشوب‌‌های عراق/ تمجید از حشد الشعبیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری عراقی «براثا»، یک منبع آگاه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در پیامی به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق، اعلام کرده بود که در ازای اعطای نیمی از ذخیره نفتی عراق به آمریکا، آشوب‌های اخیر در این کشور را پایان خواهد داد که عبدالمهدی با این پیشنهاد شدیداً مخالفت کرد.

این منبع افزود: موضع آمریکا به روشنی نشان می‌دهد که پشت پرده این ناآرامی‌ها، تخریب‌ها و کشتارها که در تظاهرات اخیر رخ داده، آمریکا است، زیرا به دولت عراق فشار می‌آورد که با مزدوران آمریکایی در این کشور همراه باشد.
 
براساس اعلام این منبع، خواسته‌های مشروع معترضان از سوی آمریکایی‌ها به انحراف کشیده است و مزدوران و باند‌های فساد وابسته به آمریکا در حال فساد در عراق هستند.
 
تمجید شیخ خالد الملا از حشد الشعبی

از سوی دیگر، شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق، با تمجید از مواضع حشد الشعبی گفت: ملت عراق هیچ‌گاه نقش حشد الشعبی در پیروزی بر داعش را فراموش نخواهند کرد.

الملا در بیانیه‌ای تأکید کرد: چنین اقدامات فداکارانه‌ای در هیچ ملتی نمونه ندارد و بار دیگر تکرار نمی‌شود، لذا ما باید به حشد الشعبی افتخار کنیم و آنان را به وجود آورنده این پیروزی بدانیم.

کشف سند دخالت آمریکا در آشوب‌‌های عراق/ تمجید از حشد الشعبی
شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق

وی افزود: روز پیروزی بر داعش افتخار بزرگی برای ملت عراق و معیار قدرت ما در مقابله با انواع توطئه‌ها است. ما اعتراض خود را نسبت به هرگونه تلاش برای اهانت به حشد الشعبی اعلام کرده و آن را محکوم می‌کنیم و قدردان بسیج مردمی به خاطر روزهایی که با آرامش و اطمینان در این کشور به سر می‌بریم، هستیم و این پیروزی را به همه ملت اصیل و غیور عراق تبریک می‌گوییم.

کشته‌ شدن فعال مدنی در بغداد
 
از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در عراق، امروز، 20 آذرماه، از کشته‌شدن «علی نجم اللامی» از فعالان مدنی عراق در شمال بغداد خبر داد. وی پس از بازگشت از میدان التحریر به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد. همچنین، پارلمان عراق قرار است در جلسه امروز خود لایحه انتخابات نمایندگان مجلس را بررسی کند.
انتهای پیام
captcha