راهپیمایی اعتراضی در استانبول علیه شرایط غیرانسانی در زندان‌های مصر
کد خبر: 3863462
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

راهپیمایی اعتراضی در استانبول علیه شرایط غیرانسانی در زندان‌های مصر

گروه بین‌الملل ــ گروه همبستگی با زندانیان مصری برای آگاه‌سازی افکار عمومی جهان نسبت به شرایط نامناسب و غیرانسانی بیش از 60 هزار نفر در زندان‌های این کشور در استانبول راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، گروه همبستگی با زندانیان مصری برای آگاه‌سازی افکار عمومی جهان نسبت به شرایط نامناسب و غیرانسانی بیش از 60 هزار زندانی در اسارتگاه‌های مصر، در مقابل مسجد فاتح استانبول راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی بستگان و نزدیکان زندانیان و اعضای گروه‌های مختلف انجمن‌های مردم‌نهاد نیز حضور داشتند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «مسلمان در برابر ظلم گردن خم نمی‌کند» به وضعیت بغرنج در زندان‌های مصر اعتراض کردند.

این معترضان با سر دادن الله‌اکبر و شعارهای دیگری چون «مردم مصر تنها نیستند» و «السیسی قاتل» تا پارک ساراچ‌خانه راهپیمایی کردند.

همسر محمد البلتاجی از رهبران جماعت اخوان‌المسلمین که در مصر زندانی است و سنا البلتاجی، مادر اسما البلتاجی که در جریان تظاهرات ضد کودتا در مصر کشته شده است، طی سخنانی در این راهپیمایی تأکید کردند: همزمان با روز جهانی حقوق بشر و برای مطرح کردن این موضوع در این راهپیمایی شرکت کرده‌ایم؛ در مصر خبری از حقوق بشر نیست و ما برای برقراری آن تلاش می‌کنیم.

سنا البلتاجی اظهار کرد: دخترم در تظاهرات ضد کودتا در مصر جان باخت و همسر و پسرم شش سال است که در زندان‌های مصر اسیر هستند. حتی اجازه نمی‌دهند همسرم داروهایش را مصرف کند. حدود 60 هزار زندانی در زندان‌های مصر هستند و ده‌ها نفر در سلول‌های انفرادی نگه داشته می‌شوند. کمترین و کوچکترین نیازهای انسانی نیز در این زندان‌ها تأمین نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha