عوام‌فریبی زمینه‌ساز انحطاط جامعه می‌شود
کد خبر: 3863718
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
صلواتی در گفت‌وگو با ایکنا:

عوام‌فریبی زمینه‌ساز انحطاط جامعه می‌شود

گروه معارف ــ نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه عوام‌فریبی ناشی از نوعی نفاق درونی است، گفت: عوام‌فریبی نوعی گناه و حق‌الناس است که باعث می‌شود دروغ و بی‌اعتمادی در بین افراد جامعه شایع شود و چنین وضعیتی باعث انحطاط جامعه خواهد شد.

عوام‌فریبی زمینه‌ساز انحطاط جامعه می‌شودفضل‌الله صلواتی، پژوهشگر دینی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: عوام‌فریبی یک کار منافقانه‌ای است که برخی برای به دست آوردن فرصت‌ها، منافع و سمتی، مردم را فریب می‌دهند که چنین کاری در اسلام و مسلمانی جایگاهی ندارد. ما در اسلام حق نداریم نه تنها انسان‌ها، بلکه حیوان‌ها را فریب دهیم.

وی افزود: عوام‌فریبی و فریب دادن مردم، نتیجه‌ای جز انحراف ندارد. اگر درآمد و منافعی هم از این راه حاصل شود، این نوع درآمد و منافع حرام است.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه عوام‌فریبی ناشی از نوعی نفاق درونی است، بیان کرد: عوام‌فریبی هم در زمینه‌های فردی و هم در زمینه‌های اجتماعی بروز و ظهور پیدا می‌‌کند. فریب دادن مردم می‌تواند هم در زمینه خرید و فروش باشد و هم از سوی کسانی که وعده‌های بی‌مورد و بیجا به مردم می‌دهند که توان انجام و اجرای آن را ندارند.

صلواتی ادامه داد: برخی مواقع دیده می‌شود که برخی نامزدهای انتخاباتی، وعده‌ها و قول‌هایی به مردم می‌دهند که براساس قانون، چنین کارهایی جز وظایف و اختیارات یک نماینده نیست و توان چنین کارها و اقداماتی ندارند. دادن چنین وعده‌هایی به مردم نوعی عوام‌فریبی محسوب می‌شود.

وی گفت: اینکه کسی درز مینه‌ای تخصص داشته باشد، ولی اجازه کار به او ندهند و یا کسی تخصص نداشته باشد، ولی مسئولیتی به او محول شود، نوعی عوام‌فریبی است.

صلواتی ادامه داد: عوام‌فریبی نوعی گناه و حق‌الناس است که باعث می‌شود دروغ و بی‌اعتمادی در بین افراد جامعه شایع شود و چنین وضعیتی باعث انحطاط جامعه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha