انتقاد جماعت علمای عراق از حضور خاخام صهیونیست در بحرین
کد خبر: 3863719
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

انتقاد جماعت علمای عراق از حضور خاخام صهیونیست در بحرین

گروه بین‌الملل ـ جماعت علمای اهل‌سنت عراق، استقبال گرم پادشاه بحرین از «موشیه عمار»، خاخام صهیونیست را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «lualuatv.com، دفتر اطلاع‌رسانی جماعت علمای اهل‌سنت عراق با صدور بیانیه‌ای، گام‌های اخیر رژیم بحرین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد و آن را زمینه‌سازی برای اجرای معامله قرن دانست.

در این بیانیه آمده است: معامله قرن تهدید مستقیمی برای امنیت عراق و منطقه است و اقدامی در جهت مصادره حقوق ملت فلسطین در برپایی یک دولت مستقل در خاک خود محسوب مي‌شود.

ائتلاف 14 فوریه بحرین و جنش آزادی‌ها و دموکراسی(حق) بحرین نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه، ضمن محکومیت اقدام اخیر پادشاه بحرین در استقبال از این خاخام صهیونیست، این اقدام رژیم را حرکتی در جهت عادی‌سازی روابط با اسرائیل و نادیده‌ اصول عربی و اسلامی دانستند.

پیش از این، مجمع علمای مسلمان لبنان و جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله نیز اقدام بحرین در استقبال از این خاخام صهیونیست را محکوم و آن را اقدامی در جهت عادی‌سازی رژیم آل‌خلیفه با اسرائیل تلقی کردند.

«موشیه عمار، خاخام صهیونیست، عصر دوشنبه، 19 آذرماه، با سفر به بحرین با حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه این کشور دیدار کرد و علاوه بر پادشاه بحرین، از سوی مقامات ارشد دینی و سیاسی دیوان پادشاهی این کشور و شماری از علمای به‌اصطلاح دینی کشورهای اسلامی که با هدف عادی‌سازی روابط با اسرائیل در بحرین گردهم آمده بودند، مورد استقبال قرار گرفت.  نکته قابل تأمل این است که وی در عکسی که از این دیدار منتشر شده در کنار  «علی الامین»، روحانی لبنانی ایستاده است.

یادآور می‌شود، مرکز بین‌المللی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز «ملک حمد» در کشور بحرین در روزهای یکشنبه و دوشنبه(۱۷ و۱۸ آذرماه) میزبان یک میزگرد بین‌المللی با موضوع «آزادی دینی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا» با حضور برخی به‌اصطلاح علمای دینی کشورهای اسلامی بود  که به نظر می‌رسد هدف بحرین از میزبانی چنین نشست‌هایی تنها بهبود چهره مخدوش‌شده خود در عرصه بین‌المللی است.
انتهای پیام
captcha