استفاده از بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی حق‌الناس است
کد خبر: 3870113
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

استفاده از بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی حق‌الناس است

گروه سیاست و اقتصاد ــ فعال پیشکسوت سیاسی در اصفهان گفت: کاندیدای انتخابات مجلس اگر برای تبلیغات انتخاباتی خود از بیت‌المال استفاده کند، باید از سوی نهادهای نظارتی حذف شود، چراکه این کار تضییع حق‌الناس است.

استفاده از بیت‌المال برای تبلیغات حق‌الناس استفضل‌الله صلواتی، پژوهشگر دینی و فعال پیشکسوت سیاسی و فرهنگی، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، در خصوص تبلیغات زودهنگام برای انتخابات، اظهار کرد: کاندیداها ممکن است برای شناساندن خودشان به مردم در بعضی مجامع حاضر شده یا سخنرانی‌های غیر انتخاباتی انجام دهند که مانعی ندارد، ولی اینکه مستقیما تبلیغات انجام دهند درست نیست و ممکن است انجمن نظارت بر این کار ایراد گرفته و به آن افراد اجازه کاندیدا شدن ندهند.

وی ادامه داد: کسانی که کاندیدای انتخابات مجلس می‌شوند از سمت‌های دولتی خود استعفا داده‌اند و اگر برای تبلیغات خودشان از بیت‌المال استفاده کنند باید توسط نهادهای نظارتی انتخابات حذف شوند، چراکه این کار حق‌الناس است. حتی اگر در ایام تبلیغات نیز فردی در مسجدی صحبت کرد، این فرصت باید در اختیار رقیبش نیز قرار بگیرد تا فرصت پاسخگویی و دفاع از خودش را داشته باشد.

این پژوهشگر دینی افزود: در غیر این صورت، این کار حق‌الناس و سوءاستفاده از مسجد است. اگر قرار است یک نفر از یک جناح در یک مکان عمومی مانند دانشگاه یا مسجد صحبت کند، از جناح مقابلش نیز فردی باید فرصت صحبت داشته باشد.

صلواتی خاطرنشان کرد: قانون روزهای مشخصی را برای تبلیغات در اختیار کاندیداها قرار داده است که آنها در این چند روز می‌توانند کارهایی مانند نصب پوستر، آن هم در مکان‌هایی خاص، را انجام دهند و یا پیامک‌هایی روی تلفن‌های افراد بفرستند تا بتوانند خود را به مردم معرفی کرده و از برنامه‌هایشان صحبت کنند.

انتهای پیام
captcha