شهید سلیمانی؛ نمونه عملی یک انسان قرآنی
کد خبر: 3872000
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

شهید سلیمانی؛ نمونه عملی یک انسان قرآنی

گروه اجتماعی - مدیر مؤسسه قرآنی علویون اشکفتک و پدر شهید مدافع حرم گفت: شهید سلیمانی نمونه عملی یک انسان قرآنی بود که به قرآن عشق می‌ورزید و در آن ذوب شده بود، تمام قدرتش را در مبارزات از آیات قرآن دریافت می‌کرد، او مبارز شجاعی بود که ترس را به قربانگاه برده بود.

منصور قاسمی، مدیر مؤسسه قرآنی علویون اشکفتک و پدر شهید مدافع حرم شهید محمدحسن قاسمی، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه شخصیت سردار شهید سلیمانی حقیقتاً قرآنی بود، اظهار کرد: این بدان معنا نیست که ایشان قرآن را در دست بگیرد و با صدای بلند و صوتی خوش برای خود یا دیگران قرآن بخواند بلکه جهت‌گیری زندگی اجتماعی، فردی، سیاسی و نظامی این سردار قرآنی بود.

وی با یادآوری تأکید قرآن کریم بر جهاد در راه خدا، گفت: سردار سلیمانی چهل سال جهاد در راه خدا را پیشه راه ساخته بود و با وجود این سابقه خدمت به مردم و جهان اسلام می‌تواست پست و مقام بالا و یا مال زیادی کسب کند اما می‌بینیم که او در پی دنیاداری نبود.

این مربی قرآن کریم ویژگی دیگر قرآنی شهید سلیمانی را عشق به شهادت برشمرد و افزود: آن شهید یک عمر با عشق به شهادت در راه خدا زندگی کرد و در نهایت به این مقام نائل شد، ضمن اینکه وصیت کرده بود که به شیوه‌ای ساده و بدون تجملات در کنار همرزم قدیمی‌اش که شخصیتی عارف، مجاهد و قرآن‌دوست بود به خاک سپرده شود.

پیروی از ولایت؛ ویژگی قرآنی شهید سلیمانی

پدر شهید مدافع حرم در ادامه به یکی دیگر از ویژگی‌های قرآنی شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: آیات قرآن کریم در مورد ولایت و اطاعت‌پذیری از ولایت تأکیداتی دارد و بر ما واجب است که از خدا و رسول خدا(ص) و جانشینان ایشان یعنی ائمه‌اطهار(ع) اطاعت کنیم، در زمان غیبت نیز تکلیف بر ما روشن است و باید تابع ولی‌فقیه باشیم.

قاسمی افزود: شهید سلیمانی نیز به‌ویژه از سال 59 و آغاز جنگ تحمیلی که نقش او را در جبهه‌های جنگ می‌بینیم، پیوسته مطیع ولی‌امر مسلمین بود و آیات قرآن را با عمل خود تفسیر می‌کرد تا جایی که او را با نام مالک اشتر ولی‌فقیه می‌شناختیم.

وی با اشاره به دستگیری سردار سلیمانی از فقرا و مستضعفان، تأکید کرد: بر اساس اشاره صریح قرآن، خداوند در اموال ثروتمندان حقی برای سائل و محروم قرار داده است، سردار سلیمانی با ابهت تمام، ژنرالی بود که دنیای استکبار از نامش لرزه بر اندام داشت، اما شاهد بودیم که در مواقع سختی به کمک مردم می‌شتافت و در سیلاب‌های اخیر نمونه‌اش را شاهد بودیم که در مناطق حضور می‌یافت، امور را مدیریت می‌کرد و حتی با کار یدی در خدمت مردم آسیب‌دیده بود.

مدیر مؤسسه قرآنی علویون اشکفتک مهربانی با یتیمان را دیگر صفت قرآنی شهید سلیمانی خواند و گفت: شهید سلیمانی توجهی ویژه به فرزندان شهدای مدافع حرم داشت و به آن‌ها مهربانی می‌کرد که نمونه‌هایش را به وفور در برنامه‌های تکریم شهدای مدافع حرم که این سردار شهید حضور داشت دیده‌ایم و در رسانه‌ها شنیده‌ایم.

این فعال قرآنی در استان شهید سلیمانی را یک عارف شب‌زنده‌دار دانست و گفت: او نمونه عملی یک انسان قرآنی بود که به قرآن عشق می‌ورزید و در آن ذوب شده بود، تمام قدرتش را در مبارزات از آیات قرآن دریافت می‌کرد، او مبارز شجاعی بود که ترس را به قربانگاه برده بود و می‌دیدیم که در میدان جنگ با طمأنینه قدم بر می‌داشت و بی‌واهمه بدون لباس محافظتی در تیررس دشمن قرار می‌گرفت.

عزت شهید سلیمانی از قرآن است

این پیشکسوت قرآنی با استناد به قرآن که عزت را متعلق به خدا می‌داند که به هرکسی بخواهد می‌دهد، بیان کرد: لذا اگر کسی به دنبال عزت است باید با خدا و قرآن باشد و سردار سلیمانی عبدالله بود، عبودیت و بندگی خدا را سرلوحه امور قرار داده بود، لذا مشاهده می‌شود که مراسم تشییع این شهید و میزان ابراز احساسات مردم در تمام شهرها و بسیاری از کشورهای دیگر بی‌سابقه است و بعد از مراسم تشییع امام خمینی(ره)، چنین ابراز احساسات و خیزشی را در کشور شاهد نبودیم.

قاسمی در پایان گفت: شهید سلیمانی توانسته بود با بهره‌گیری از آیات و سیره پیامبر(ص) تبدیل به شخصیتی عارف و عبد مطلق خدا شود و خدا نیز از عزت خود به او عطا کرده بود، لذا انعکاس قرآن کریم در شخصیتش و پیاده کردن آیات در حیاتش سبب تأثیرگذاری و عزت و شوکت این شهید در قلوب مردم و همدلی آنان شد و می‌بینیم که استکبار از شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی واهمه دارد.

انتهای پیام
captcha