حضور پیشکسوتان و اساتید قرآنی در بزرگداشت شهید سلیمانی
کد خبر: 3872139
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰

حضور پیشکسوتان و اساتید قرآنی در بزرگداشت شهید سلیمانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، شب گذشته با حضور جمعی از اعضای جامعه قرآنی کشور با قرائت بیانیه و میثاق با نیروهای مسلح کشور، تلاوت قاریان بین‌المللی و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی در تهران برگزار شد.

گزارشبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، همچنین گرامیداشت شهدای سانحه هوایی و حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان، شب گذشته، ۲۶ دی‌ماه با حضور اعضای جامعه قرآنی کشور شامل اساتید، مدیران نهادهای قرآنی، قاریان، حافظان و قرآن‌آموزان در حسینیه فاطمةالزهرا(س) سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

اجرای این مراسم برعهده محمدهادی صلحجو، مجری برنامه‌های قرآنی و معارفی صدا و سیما بود. همچنین شاهد حضور و تلاوت کریم منصوری، حمیدرضا احمدی‌وفا و محمدرضا پورزرگری، سه نفر از برترین قاریان بین‌المللی کشورمان بودیم که با اجرای خود در حسینیه فاطمة الزهرا(س)، شور خاصی را ایجاد و ثواب قرائت این آیات را به روح سردار سلیمانی نثار کردند.

حضور گسترده جامعه قرآنی در این مراسم سبب شد این مراسم از معدود محافلی شود که طی ماه‌های اخیر قرآنیان را گردِهم آورد؛ از فعالان قرآنی در شورای عالی قرآن و سازمان تبلیغات اسلامی تا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، قرآنیان نیروهای مسلح و دانشگاهی، مدیران مؤسسات قرآنی و... حضور داشتند و حضور پیشکسوتان قرآنی، چشمگیر و قابل ملاحظه بود.

گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) نیز که به تازگی خبر از اجرای جدید خود داده بود، از اثرش با نام «سردار عشق» رونمایی کرد و به صورت زنده این اثر را به یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی به اجرا گذاشت. اعضای این گروه که حالا بیش از پنج سال است در جای جای ایران و حتی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی به اجرای تواشیح و همخوانی قرآن پرداختند، این بار با لباس مدافعان حرم این اثر را اجرا کردند. همچنین «نهج المقاومه» دیگر اثری بود که به یاد شهیدان مدافع حرم برای نخستین‌بار در این مراسم اجرا شد.

جمع پیشکسوتان و اساتید قرآنی در بزرگداشت شهید سلیمانی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مراسم، بیان خاطراتی از سردار شهید سلیمانی از زبان محمد انجم‌شعاع، فعال قرآنی، اهل کرمان بود؛ او در هشت سال دفاع مقدس افتخار همراهی با سردار را داشته است. در این روزها، دوست‌داران سردار دل‌ها، مشتاقند تا بیشتر از پیش درباره سپهبد شهید خود بدانند. انجم‌شعاع از سردار، به عنوان رفیق خوشبخت ولایت و محبوب قلوب جوانان یاد کرد.

جمع پیشکسوتان و اساتید قرآنی در بزرگداشت شهید سلیمانی

بنابر گزارش ایکنا، ستاد بزرگداشت ویژه‌برنامه‌های قرآنی سپهبد شهید قاسم سلیمانی از طرف جامعه قرآنی، میثاق‌نامه‌ای را نیز منتشر و علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی آن را قرائت کرد.

در بخشی از این میثاق‌نامه آمده است؛ 1- ما شاگردان مکتب قرآن و سربازان ولایت با حمایت همه جانبه از تدابیر حکیمانه رهبر عزیزمان، آمادگی کامل خود را برای بر تن کردن لباس رزم و حضور در میدان مبارزه با کفر و استکبار جهانی و جان­فشانی در هر عرصه­‌ای که لازم باشد اعلام می­‌کنیم و اطمینان می­‌دهیم در مسیر نورانی و امیدبخش مقاومت تا شکست و اضمحلال صهیونیسم بین­‌الملل از پای ننشینیم.

۲ـ حمایت همه‌جانبه خود را از نیروهای مسلح سرفراز و جان برکف به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حافظ امنیت کشور و اقتدار و عزت ملت هستند و همواره با حضور جهادی در همه عرصه­‌های مورد نیاز، گره­‌گشایی می­‌کنند، اعلام می­‌نماییم.

۳ـ به خانواده شهدای عزیز اطمینان می­‌دهیم تا نسبت به ترویج فرهنگ قرآن کریم در جای جای میهن اسلامی و محور مقاومت که از آرزوهای شهید بزرگوار سردار سلیمانی بوده است، از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

۴ـ ضمن تسلیت و اظهار همدردی با خانواده­‌های محترم شهدای سانحه هوایی و جان‌باختگان عزیز کرمانی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، به ایشان عرض می­‌کنیم که این اتفاق تألم­‌بار هم زاییده حضور شوم آمریکای جنایتکار و اقدامات جنگ‌افروزانه­‌اش در منطقه است که به حول و قوه الهی، انتقام این مصیبت­‌ها را از این دشمن بشریت و انسانیت و ایادی او خواهیم گرفت.(متن کامل میثاق‌نامه را اینجا بخوانید.)

جمع پیشکسوتان و اساتید قرآنی در بزرگداشت شهید سلیمانی

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، درباره شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی و جنابت‌های آمریکا مطالبی را ایراد کرد.

در پایان این مراسم، مرتضی طاهری مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و نوحه‌سرایی پرداخت.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha