اعلام فراخوان ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن و عترت در کردستان
کد خبر: 3872283
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

اعلام فراخوان ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن و عترت در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی دانشگاه کردستان از فرصت ثبت‌نام و ارائه آثار در سی‌وپنجمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان تا پایان بهمن‌ماه خبر داد و گفت: فراخوان ثبت‌نام این دوره از مسابقات در دانشگاه کردستان اعلام شد.

روشن خوشنوازی، معاون فرهنگی دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سی‌وپنجمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در سه مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در اسفندماه سال جاری افزود: مرحله سراسری سی‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور مهرماه سال 99 برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان به بخش‌های این دوره از مسابقات قرآنی اشاره و بیان کرد: بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فن‌آوری، هنری و ادبی از بخش‌های این دوره از رقابت‌های قرآنی دانشجویان است.

وی بیان کرد: بخش آوایی شامل 9 رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء، کل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی و تواشیح است و بخش معارف نیز در 9 رشته شامل آشنایی با احادیث اهل‌بیت، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین، احکام، پرسمان قرآنی سبک زندگی اسلامی و ایرانی می‌شود.

خوشنوازی با اشاره به اینکه بخش هنری در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر برگزار می‌شود، اعلام کرد: بخش ادبی در رشته‌های شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، بخش پژوهشی در رشته‌های مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب و نقد کتاب و بخش فناوری نیز در رشته‌های تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن و کانال شبکه‌های مجازی برگزار می‌شود.

وی ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها، ایجاد انس و الفت بیشتر دانشجویان با قرآن، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآن در دانشگاه‌های سراسر کشور، ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآنی، تشویق نخبگان دینی و قرآنی دانشگاه‌ها برای فعالیت قرآنی و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآن و عترت به جامعه دانشگاهی را از اهداف برگزاری این دوره از جشنواره قرآنی دانشجویان دانست.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه هر دانشجو از هر بخش فقط می‌تواند در یک‌رشته ثبت‌نام کند، افزود: ثبت‌نام در دو یا بیشتر از دو رشته از بخش‌های متفاوت بلامانع است. جایزه نقدی در صورت کسب عنوان فقط به دو رشته تعلق می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: لیست کامل جوایز نقدی در هر بخش همراه با تاریخ دقیق برگزاری امتحانات به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha