همایش بین‌المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار می‌شود
کد خبر: 3872316
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
3 بهمن؛

همایش بین‌المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» سوم بهمن ماه در قم برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین حسین الهی‌نژاد، مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» سوم بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش از ساعت 8:30 صبح با سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی برگزار می‌شود و سپس پنل‌های همایش تا هنگام برگزاری آئین اختتامیه دایر خواهد بود.

الهی‌نژاد با بیان اینکه آئین اختتامیه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه و حجت‌الاسلام اسحاقی، نماینده دفتر نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در قم، برگزار می‌شود، تصریح کرد: چهار پنل و کمیسیون تخصصی هم با موضوعات مفاهیم و مبانی نظریه انتظار؛ جامعه منتظر، وظائف، شاخصه‌ها و کارکردها، جامعه منتظر، راهبردها و آسیب‌ها و انتظار و تمدن‌سازی نوین اسلامی در فاصله افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود.

مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با ذکر اینکه در هر پنل، ده مقاله ارائه می‌شود، اظهار کرد: مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش شامل 240 مقاله فراخوان شده و 50 مقاله قراردادی است که این تعداد آثار از تیرماه به همایش ارسال شده است.

الهی‌نژاد با اشاره به اینکه 20 کرسی و پیش نشست هم در راستای برگزاری همایش برگزار شد، تصریح کرد: این پیش‌نشست‌ها در تهران، قم و مشهد برگزار شده است؛ همچنین خروجی همایش شامل 4 جلد مجموعه مقالات، کتاب چکیده مقالات شامل 156 چکیده و 3 جلد شامل نشست‌ها و کرسی‌های علمی و مجله جامع مهدوی است.

مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با پرداختن به اینکه این همایش در 11 محور کلی و قریب به صد ریزموضوع در حال برگزاری است، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف این همایش بحث نظریه انتظار در اندیشه‌های مقام معظم رهبری است تا اندیشه‌های بنیادین ایشان در مورد مهدویت برای عموم مردم و خواص علمی تبیین شود.

وی تقویت نظریه‌پردازی در آموزه‌های مهدویت، ترویج و نهادینه‌سازی اندیشه انتظار ایشان به صوت علمی و پرهیز از مباحث ذوقی و شعارزدگی و همچنین پاسداشت علمی رهبر انقلاب و زمینه‌سازی برای طرح نظریات دیگر علما در مورد مهدویت را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

انتهای پیام
captcha