سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3872336
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول تدارکات ستاد مردمی یادواره هزار و ۱۰۰ شهید دانش‌آموز استان همدان، گفت: سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه در مسجد جامع همدان برگزار می‌شود.

سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان برگزار می‌شودجمال پوررجبعلی، مسئول تدارکات ستاد مردمی یادواره هزار و 100 شهید دانش‌آموز استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان ۲۸ و ۲۹ دی ماه در مسجد جامع همدان برگزار می‌شود.

پوررجبعلی اضافه کرد: برنامه ویژه دانش‌آموزان نیز، فردا، یکشنبه 29 دی‌ماه ساعت 10 تا 12 صبح در مسجد جامع همدان برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود هزار و 500 دانش‌آموز منتخب پایه ششم و متوسطه اول در این برنامه حضور داشته باشند.

وی ابراز کرد: سال گذشته در بخش عمومی این مراسم حدود 2 هزار نفر از مردم در این یادواره حضور به هم رساندند که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد در این برنامه شرکت داشته باشند.

پوررجبعلی با بیان اینکه هر سال چند شهید به عنوان شهدای شاخص دانش‌آموز معرفی می‌شود ابراز کرد: امسال شهیدان مسعود و هاشم رستمی و شهید نبی‌الله بهرامی به عنوان شهدای دانش‌آموز معرفی شده‌اند، این سه شهید، نوجوانی هستند که در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به شهادت رسیدند.

مسئول تدارکات ستاد مردمی یادواره شهدای دانش‌آموز استان بیان کرد: شهیدان حسین سپهر و علی رشیدی به عنوان شهدای شاخص دانش‌آموز استان در دو دور قبل این یادواره بوده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان قشر نوجوان تأثیرگذار باشد ادامه داد: در راستای معرفی هر چه بیشتر و بهتر شهدای شاخص استان به دانش‌آموزان، تألیف کتاب، ساخت مستند، کلیپ و ... انجام می‌شود.

پوررجبعلی با بیان اینکه این مراسم همراه با خاطره‌گویی، سخنرانی، سرود و ... همراه است اضافه کرد: حجت‌الاسلام مهدی دیانی سخنران این مراسم و آقایان رضا هوشیار و سردار حسین کاجی نیز از راویان این مراسم خواهند بود.

وی ابراز کرد: صفر تا صد این برنامه به همت دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha