اعتلا بخشیدن به جایزه جمالزاده با ایجاد فضای گفت‌وگو بین شرکت کنندگان
کد خبر: 3872886
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

اعتلا بخشیدن به جایزه جمالزاده با ایجاد فضای گفت‌وگو بین شرکت کنندگان

گروه فرهنگی ــ نفر سوم برگزيده بخش زندگی نگاره دوره نخست جايزه جمالزاده معتقد است اين رويداد فرهنگي هنري مي تواند با ايجاد فضايي براي گفتگو ميان شركت كنندگان جايزه جمالزاده، محتواي اين رويداد را اعتلا ببخشد و در حد برگزاري يك مسابقه داستان نويسي باقي نماند.

اعتلا بخشیدن به جایزه جمالزاده با ایجاد فضای گفت‌وگو بین شرکت کنندگان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، محمد عبدالهي كه امسال هم به فكر تهيه داستان و شركت در دومين دوره جايزه جمالزاده است، افزود: جايزه جمالزاده مي‌تواند از قالب يك مسابقه صرف خارج شده و با ايجاد فضاي گفتگو و تعامل ميان شركت كنندگان فيناليست اين رويداد در قالب برگزاري نشست‌هاي متعدد، به اعتلاي كيفي خود كمك كند.

وی اظهار داشت: نحوه برگزاري آيين اختتاميه كه شامل انتخاب مكاني بهتر براي برگزاري و يا ايجاد فضايي صميمانه تر است در بالا بردن سطح كيفي اين رويداد نقش مهمي دارد.

وی ادامه داد: جايزه جمالزاده يك رويداد فرهنگي هنري است و انتظار مي رود حال و هواي آيين اختتاميه اش با يك همايش يا كنفرانس متفاوت باشد، چنين فضايي مي تواند صميمانه و خودماني باشد تا شركت كنندگان در آن احساس راحتي بيشتري كنند و حضورشان در اين رويداد صرف ارائه اثر و دريافت جايزه نباشد.

عبدالهی گفت: ويرايش حرفه‌اي تر آثار منتخب منتشر شده در دو جلد كتاب جايزه جمالزاده و معرفي نفرات منتخب و آثارشان به مردم از طريق شبكه هاي فضاي مجازي، دو پيشنهادی است كه براي جايزه جمالزاده می توان به کار برد.

وی با زندگی نگاره «جایی که توپ های هفت سنگ می روند در آنجا گم می شوند» در این جایزه شرکت کرده و یادداشت را شکلی از نوشتن می داند که از طریق آن با ادبیات اُنس پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اوایل نوشتنم، وقتی که سررسیدها را یکی بعد از دیگری پر می‌کردم بیشتر یادداشت می‌نوشتم تا داستان، کم کم عناصرش و ساختار داستان برایم جدی‌تر از یادداشت نویسی شد، شاید برای این که از خودم ننویسم که شخصی نویسی نکرده باشم، شاید یک جور چالش بود با خودم که بتوانم ساختار را بشناسم و در ساختار متنی را بسازم.

عبدالهی خاطرنشان کرد: حالا شخصی نویسی را در چارچوب بیشتر دوست دارم، چیزی که برای من معنای روایت‌های داستانی و زندگی نگاره را می‌دهد، چیزی که به نظرم، اگر از مسیر آن به داستانی برسی، داستانی درخور خواهد شد.

انتهای پیام
captcha