خطر برگزاری یک دادگاه نمایشی در مجلس سنای آمریکا
کد خبر: 3873086
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰

خطر برگزاری یک دادگاه نمایشی در مجلس سنای آمریکا

گروه بین‌الملل ــ رسانه آلمانی «دی‌ولت» ضمن تحلیل وضعیت سنا پیش از استیضاح ترامپ به طرح گمانه‌‌هایی درباره این استیضاح پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ دانیل فریدریش اشتورم در رسانه آلمانی‌زبان «دی‌ولت» نوشت:

  1. روز جمعه هویت نماینده قانونی رئیس جمهور آمریکا در جریان استیضاح فاش گردید: آلن دوروویتز، وکیل مشهور که از شخصیت های جنجال برانگیز بسیاری دفاع کرده است. دوروویتز با کنت استار، یک وکیل مشهور دیگر که ریاست تحقیقات در مورد بیل کلینتون را در ماجرای لوینسکی بر عهده داشت، در این پرونده همکاری می کند.
  2. روند استیضاح که از این هفته در مجلس سنا آغاز می شود، به علت حضور دوروویتز و استار به یک دادگاه نمایشی و جنجال برانگیز تبدیل خواهد شد. هنوز مشخص نیست که روند استیضاح چگونه پیش خواهد رفت و چه مدت طول خواهد کشید. فقط یک چیز قابل پیش بینی است: اینکه مجلس سنا احتمالا دونالد ترامپ را از سمت خود برکنار نخواهد کرد.
  3. بر سر هویت و تعداد شاهدانی که مجلس سنا احضار خواهد کرد، اختلاف نظر و تردیدهایی وجود دارد. این امر موجب نگرانی دموکرات ها است که تاکنون چهار نفر را معرفی کرده اند، از جمله میک مولوانی و جان بولتون. مطمئنا هر دو می توانند برخی از جزئیات پرونده اوکراین را افشا کنند.
  4. اگر همه چیز طبق خواسته ترامپ پیش می رفت، در سنا یک روند دادرسی کوتاه برگزار می شد، سناتورها مستقیماً رأی داده و رئیس جمهور تبرئه و آزاد می شد. او روند کنونی را یک شوخی تحقیرآمیز در قبال یک رئیس جمهور موفق از سوی دمکرات های "فاسد" و "بیمار" می بیند. اما تمایل وی به یک محاکمه سریع به سادگی پذیرفته و عملی نخواهد شد، حتی در جناح جمهوری خواه.
  5. زمانبندی دادگاه استیضاح برای الیزابت وارن و برنی سندرز نامناسب است. به عنوان سناتور، آنها باید از سه شنبه در واشنگتن باشند و بنابراین مجبورند فعلا کارزار انتخاباتی خود را متوقف کنند.

منبع: اداره کل رسانه های خارجی

انتهای پیام
captcha