توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش محقق نمی‌شود
کد خبر: 3873315
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش محقق نمی‌شود

گروه اجتماعی ــ استاندار اصفهان گفت: توسعه و پیشرفت در هر حوزه و بخشی بدون توجه به آموزش و پرورش بی‌راهه است و امکان تحقق آن وجود ندارد.

توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش محقق نمی‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در همایش سراسری اعضای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان اصفهان اظهار داشت: برای تحقق برنامه‌های ششم توسعه و چشم اندازهای ۲۰ ساله، هیچ راهی جز پرداختن جدی به آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی بیان کرد: امروز مسائل متعددی در همه سازمان‌ها از جمله آموزش و پرورش وجود دارد اما با اولویت‌بندی برای ایجاد توسعه پایدار باید نگاه جدی به این بخش داشته باشیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: وجود فرمانداران بعنوان رییسان شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و اعضای شوراهای شهر که دغدغه فرهنگی دارند، فرصتی مغتنمی است که باید از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت خیرانِ مدرسه‌ساز که با نهایت عشق در کنار آموزش و پرورش قرار دارند، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه بخوبی بهره‌برداری کنیم.

رضایی ادامه داد: مدیران شورای آموزش و پرورش باید جسارت مدیریتی داشته باشند و بتوانند مسائل خود را در استان حل و فصل کنند.

به گفته وی، برای تحقق توسعه پایدار استان باید مشکلات مقطعی را رها کنیم و جسارت خود را بالا ببریم و در راستای حل و فصل مسائل آموزش و پرورش بکوشیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هیچکدام از جلسه‌های استان بویژه جلسه‌های آموزش و پرورش نباید فرمایشی و برای ارائه گزارش برگزار شود و باید برای حل مشکلات مردم و ارائه دستورالعمل‌های اجرایی تلاش شود.

وی اضافه کرد: امروز همه دستگاه‌های اجرایی با مشکلات زیاد در حوزه فعالیت‌های خود مواجهند و هیچ اداره‌ای را نمی‌توان یافت که مساله و مشکلی نداشته باشد.

رضایی تاکید کرد: مسائل استان برای اجرا باید اولویت‌بندی شوند تا بهتر بتوان برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

در پایان این همایش از تعدادی از رییسان شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در ارزیابی شاخص‌ها، رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند با حضور استاندار اصفهان قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha