ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد بوعلی و شهرداری همدان
کد خبر: 3873517
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
در راستای تقویت و احیای نقش «بوعلی سینا»؛

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد بوعلی و شهرداری همدان

گروه فرهنگی ـ رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید تفاهم‌نامه‌ای فی مابین بنیاد بوعلی سینا و شهرداری همدان در راستای تقویت و احیای برند شهر همدان یعنی «بوعلی سینا» منعقد شود.

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد بوعلی و شهرداری همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای شهر همدان، رضوان سلماسی، در جلسه کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورا با محوریت شهر دوستدار کودک گفت: کودکان، آینده سازان این مملکت هستند، از این رو حمایت از آنان امری ضروری است.
رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان افزود: توجه به حوزه کودکان در شهر همدان هم بر اساس ساختار ابلاغی وزارت کشور با عنوان «شهر دوستدار کودک» به صورت ویژه پیگیری می‌شود تا مدیریت‌شهری به خواسته‌های کودکان و دیدگاه آنها در حوزه شهر، اولویت دهد.
وی با تأکید بر اینکه آموزش غیر رسمی در سراسر جهان، در فضای شهری صورت می‌پذیرد؛ افزود: هر اقدامی که امروز در راستای توجه به کودکان صورت گیرد، موجب ساختن آینده شهر و کشور می‎شود.
سلماسی گفت: طراحی زمین‌های بازی واقع در پارک‌ها در تمامی محلات؛ مناسب‌سازی پارک‌ها؛ ایجاد اتاق مادر و کودک در مناطق ۴گانه؛ افزایش مبلمان شهری و آبخوری و همچنین فضاسازی شهری، جداره‌ها، المان‌ها و... متناسب کودکان با نگاه افزایش خلاقیت و تفکر در کودکان از جمله تأکیدات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در حوزه «شهر دوستدار کودک» است.
وی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای رسیدن به شهر دوستدار کودک، گفت: رسیدن به شهر پایلوت دوستدار کودک، مستلزم ارائه مستندات مورد نیاز است که در صورت موافقت و طی شدن روند آن به شیوه مناسب، به عنوان کاندید شهر دوستدار کودک معرفی خواهیم شد و در نهایت طی اجرایی شدن اقدامات لازم، نشانِ شهر دوستدار کودک را از یونیسف دریافت خواهیم کرد که شهر همدان را در سطح بین‌المللی و جهانی شناخته‌تر می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در ادامه با توجه به درخواست‌های بنیاد بوعلی سینا، تأکید کرد: باید تفاهم‌نامه‌ای فی مابین بنیاد بوعلی سینا و شهرداری همدان در راستای تقویت و احیای برند شهر همدان یعنی «بوعلی سینا» منعقد شود.
سلماسی معتقد است: باید داشته‌های طبیعی و تاریخی شهر همدان را حفظ کنیم که در این بین تمامی ارگان‌های ذیربط، نقش خود را ایفا کنند.

امیدواریم در آینده شاهد شهر دوستدار کودک باشیم
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با اشاره به درخواست‌های دانش‌آموزان حاضر در جلسه با محوریت ایجاد امنیت، شهر با نشاط و پاک، فرهنگ‌سازی، افزایش سرانه مطالعه، حفظ سلامت روحی و روانی، رعایت حقوق شهروندی و رفتارهای اجتماعی و...، گفت: این مهم در منشور فرهنگی بین‌الملل و برنامه‌های شکوفایی شهری موجود است.
ابراهیم مولوی با تأکید بر اینکه تمامی کشورهای پیشرفته نسبت به کودکان حساسیت بالایی دارند، اظهار کرد: مدیریت‌شهری هم در حوزه کودکان هم برنامه‌ریزی‌های مناسبی دارد که امیدواریم در آینده شاهد شهر دوستدار کودک باشیم و کودکانمان در شهرها، راحت‌تر زندگی کنند.

آرم بوعلی سینا؛ شناخته‌ترین برند جهانی برای همدان
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم با تأکید بر اینکه مباحث روز گردشگری بر محور برندسازی است؛ گفت: نامِ بوعلی سینا به عنوان ظرفیت بالقوه و ارزشمند در استان، برند جهانی است؛ اما در این زمینه برای معرفی هر چه بیشتر شهر همدان، ضعیف عمل کرده و دنبال برند جدید برای شهر، هستیم.
حسین قراباغی با اشاره به ضرب‌المثل حرمت امامزاده با متولی است؛ اظهار کرد: برای حراست از داشته‌های تاریخی این شهر تمامی مسئولان باید پای کار باشند.
وی؛ آرم بوعلی سینا را شناخته‌ترین برند جهانی برای شهر همدان دانست و افزود: شهرهای اصفهان و شیراز از منظر تاریخی، ظرفیت کمتری نسبت به همدان دارند؛ در حالی که همدان با وجود تمام ظرفیت‌های بالقوه آن، عملکرد مناسبی ندارد.
قراباغی با انتقاد از تبلیغات جذاب برای آثار مصنوعی شهر به جای آثار برجسته، معتقد است: تعیین تکلیف برند جهانی بوعلی سینا برای شهر همدان نیازمند پشتیبانی و حمایت تمامی مسئولان امر است.
وی با اشاره به بهر‌گیری از ظرفیت گیاهان دارویی همدان و مورد توجه حکیم و دانشمند بزرگ ایرانی بوعلی سینا، پیشنهاد داد: با حذف هزینه ورودی آرامگاه بوعلی سینا و همسو با آن، ورود بخش خصوصی برای فروش گیاهان دارویی در همان محل، شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام
captcha