گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور عراق با آیت‌الله مدرسی
کد خبر: 3873603
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور عراق با آیت‌الله مدرسی

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس‌جمهور عراق طی تماس تلفنی با آیت‌الله العظمی مدرسی جهت ایجاد حفظ وحدت و عبور از تنش‌های موجود در این کشور با هم گفت‌وگو کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق طی یک تماس تلفنی با آیت‌الله العظمی «سیدمحمدتقی مدرسی»، از مراجع معظم تقلید عراق درباره اعتراضات مردمی و وضعیت این کشور با هم گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله العظمی سیدمحمدتقی مدرسی در این گفت‌وگو، بر ضرورت حفظ یکپارچگی اجتماعی در عراق تأکید کرده و همچنین خواستار حفظ وحدت ملت‌های منطقه شد و عنوان کرد: کوچک‌ترین خلل در بافت اجتماعی در عراق و منطقه، به آسیب‌های جبران‌ناپذیری منجر خواهد شد. مسأله‌ای که به تفکر و مشورت دلسوزان و صاحب‌نظران به دور از هیاهوی رسانه‌ای نیازمند است.

معظم‌له با اشاره به تظاهرات و اعتراضات مردمی بیان کرد: باید در هر صورت صدای مردم را شنید، چه اعتراض کنند و چه نکنند، چرا که این‌ها فرزندان این سرزمین هستند. پیشنهاد بنده برای تحقق این امر ایجاد سازمانی اجتماعی در هر استان است که شامل روحانیون، دانشگاهیان، نمایندگان عشایر و سیاستمداران باشد که درخواست‌های مردم را دریافت کند و در جهت تحقق آن به مسئولین اعمال فشار و همچنین مردم را راهنمایی کند.

در ادامه آیت‌الله العظمی مدرسی با اشاره به تنش‌هایی که عراق در حال حاضر با آن مواجه است بیان کرد: این تنش‌ها باید هرچه زودتر با راه‌حل‌های مؤثر پایان یابد، صلاح نیست پست نخست‌وزیری برای مدت طولانی خالی بماند. باید هرچه زودتر فردی مناسب این پست گمارده شود. الحمدلله ساز و کار دولت در عراق طوری است که شخص نخست‌وزیر تنها تصمیم‌گیرنده در سیاست‌های دولت نیست.

همچنین در این گفت‌وگو برهم صالح، رئیس جمهور عراق تصریح کرد: نشانه‌هایی وجود دارد که این تنش‌‌ها برای تأثیر روی بافت اجتماعی عراق و وحدت مردم برنامه‌ریزی شده است و اگر به نتیجه برسد آسیب‌های بزرگی به دنبال خواهد داشت. وضعیت امروز تنها با ارتباط متوازن بین تمامی ارکان در داخل عراق و همچنین بین ملت عراق و سایر ملت‌های منطقه مستقر و آرام خواهد شد.

صالح در انتها اظهار کرد: ما برای اصلاح وضعیت موجود نیازمند مواضع صریح و روشنگر مرجعیت هستیم، چرا که مرجعیت دینی همواره در طول تاریخ حامی مردم بوده است.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام
captcha