پیروی از مکتب حضرت زهرا(س) حریت را به دنبال دارد
کد خبر: 3873809
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

پیروی از مکتب حضرت زهرا(س) حریت را به دنبال دارد

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: حضرت زهرا (س) یک فرد نیست بلکه یک مکتب است که پیروی از این مکتب حریت و انسانیت را به دنبال دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد چهارم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه نباید در برابر دشمن کوتاه آمد، اظهار کرد: لشگر طالوت در برابر دشمن از خود ضعف نشان دادند و دشمن بر آن‌ها مسلط شدند اما عده کمی که مؤمن بودند و با شعار «خدا با صابران است» در برابر دشمن ایستادند و معتقد بودند که خدا مؤمنان را کمک می‌کند، هرچند تعدادشان کم باشد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: زمانی که فرمانده الهی و ولی‌خدا حاکم باشد و لشگر از او اطاعت کنند خدا به آن‌ها پیروزی می‌دهد، خدا همیشه نجات دهنده‌هایی همچون سردار سلیمانی‌ها، امام خمینی‌ها، سردار حاجی‌زاده‌ها، سردار سلامی‌ها، امام خامنه‌ای‌ها میان ملت دارد که این‌ها شر ظالمان را از سر مردم کم می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: خدا به واسطه انسان‌های مؤمن ظلم را زمین‌‌گیر می‌کند، انقلاب اسلامی و انسان‌های مؤمن لشگر خدا هستند و با این مقاومت و پایداری روسفید و عاقبت‌بخیر خواهد ماند.

وی در ادامه بیان کرد: زندگی را بر روی کمک به یکدیگر نه بر کلاه گذاشتن بر سر دیگران پایه‌گذاری کنید، درس همه ادیان الهی اقتصاد سالم است، جامعه‌ای که اقتصادش سالم باشد جامعه‌ای سالم است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه چهار بهمن سال۵۷ یکی دیگر از اراده‌های الهی جلوه‌گر شد، ادامه داد: اراده الهی هر چه باشد همان می‌شود، خود را به اراده الهی بسپاریم و در همه جا رضایت و اراده الهی را مدنظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: شهر آمرلی، یکی از شهرهای عراق است که داعش به آن حمله کرد اما مردم دست به دفاع زدند و زن و مردشان مسلح شدند و در نهایت حاج قاسم خود را با هلیکوپتر به شهر رساند و به مردم روحیه داد و طولی نکشید که شهر آزاد شد، ماندگاری این اتفاق‌ها در تاریخ درسی از دفاع و مقاومت از شهر و دین است و مردمی که مقاوم باشند پیروز و آنان که سست باشند شکست نصیبشان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: حضرت زهرا (س) یک فرد نیست یک مکتب است که پیروی از این مکتب حریت و انسانیت را به دنبال دارد، حضرت زهرا (س)مظلوم بود، سیلی خورد، محسنش سقط شد ولی از ولایت و دین خدا دفاع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: ظالمان او روسیاه شدند اما نام حضرت زهرا(س) هنوز می‌درخشد و مکتب انقلاب اسلامی پیرو مکتب فاطمی شکل گرفته تا انسان، خانواده، جامعه و تمدن بسازد، این‌ها همه از برکات نظام اسلامی است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «راه ماندگاری ما و غلبه بر دشمن آن است که قوی شویم» قوی شدن امروز بر عهده آحاد جامعه است، مخاطب مقام معظم رهبری همه ملت است که باید به قوی شدن نظام در اقتدار فرهنگی، اقتدار سیاسی، اقتدار اقتصادی، اقتدار نظامی، اقتدار اجتماعی و ... کمک کنیم و با تقویت پایه‌های ایمانیان نگذاریم دشمن در میان ما راه پیدا کند.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان گفت: وحدت برای ما اقتدار اجتماعی ایجاد می‌کند مانند وحدتی که زیر تابوت حاج قاسم شکل گرفت این وحدت در همه جا از جمله انتخابات باید خود را نشان دهد و با انتخاب درست کسانی را انتخاب کنیم که عزت بیافرینند و مجلسی آبرومند و عزت آفرین را بسازنند.

انتهای پیام
captcha