تأکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق
کد خبر: 3873817
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

تأکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق

کانون خبرنگاران نبأ ــ احمد الصافی نماینده مرجعیت عالی دینی در خطبه‌های نماز جمعه در کربلای معلی که در صحن مطهر حرم امام حسین(ع)‌ برگزار شد، تصریح کرد: مرجعیت بر موضع اصولی خود مبنی بر ضرورت احترام به حاکمیت و ثبات تصمیم‌گیری سیاسی و یکپارچگی ارضی و مردمی عراق تأکید می‌کند.

تأکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری العهد، مرجعیت عالی دینی عراق در بیانیه‌ای که امروز در خطبه دوم نماز جمعه کربلا معروف به خطبه مرجعیت لز سوی سیئ احمد الصافی، نماینده وی و امام جمعه کربلا قرائت شد بر ضرورت احترام به حاکمیت این کشور و به نتیجه رسیدن پرونده تشکیل دولت جدید تأکید کرده است.

احمد الصافی، نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی دینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز، چهارم بهمن‌ماه در کربلای معلی که در صحن مطهر حرم امام حسین(ع)‌  برگزار شد، تصریح کرد: مرجعیت بر موضع اصولی خود مبنی بر ضرورت احترام به حاکمیت و ثبات تصمیم‌گیری سیاسی و یکپارچگی ارضی و مردمی عراق تأکید می‌کند.

نماینده مرجعیت افزود: همکاری طرف‌های مختلف برای پایان پرونده تشکیل دولت ضروری است.

مرجعیت عالی دینی بر ضرورت انجام اصلاحات واقعی که مردم خواهان آن هستند و در راه آن فداکاری کردند، تاکید کرده و معتقد است که تعلل در این زمینه باعث افزایش رنج و مشکلات مردم خواهد شد.

وی افزود: مرجعیت دینی معتقد است که تشکیل دولت جدید از مهلت قانونی تعیین شده برای آن بسیار به تاخیر افتاده است. لذا از همه جریان‌های عراقی می‌خواهد تا میزان خطرات اطراف میهن را درک کنند و بر اساس منافع میهن عمل کنند.

نماینده آیت‌الله سیستانی گفت: مرجعیت عراق بر مخالفت خود در خدشه وارد شدن به حاکمیت عراق از سوی هر طرفی با هر بهانه‌ای تأکید می‌کند.‎

انتهای پیام
captcha