قرآن منبعی موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 3874092
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

قرآن منبعی موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: فرهنگ واقعی‌ترین سرمایه هر جامعه است و امروز دشمن اخلاق و اعتقادات ما را هدف گرفته؛ بنابراین در این زمان باید به قرآن پناه ببریم تا از خطرات تهاجم فرهنگی مصون بمانیم.

قرآن منبعی موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی انصاری، در اولین کارگاه آموزشی ایده پردازی و کارآفرینی برای مدیران موسسات قرآن و عترت استان اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و تسلیت شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا به این معنی که خداوند محبت کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند را در دل‌های مردم می‌گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بدون شک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز و از مصادیق این آیه شریفه است و این همه اظهار محبت و علاقه نسبت به سردار سلیمانی به دلیل اخلاص و خدمات ارزنده این شهید بزرگوار است که خداوند در دل‌های همگان قرار داده و مردم ایران و دنیا از این شهید والا مقام به عنوان سردار بزرگ یاد می‌کنند.

وی از قرآن کریم به عنوان معجزه ماندگار یاد کرد و افزود: جنس معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از جنس تربیت و هدایت است و از روزی که این کتاب الهی نازل شده به عنوان یک اعجاز مادی و معنوی کسی نتوانسته حتی یک آیه مانند آن بیاورد.

 انصاری بزرگترین خلا دنیای امروز را دوری از معارف انسان ساز قرآن کریم دانست و تصریح کرد: در مکتب تشیع قرآن و عترت علیهم السلام دو گوهر گران‌بها هستند که از هم جدایی ندارند و این کتاب هدایت بدون تعالیم اهل بیت علیهم السلام قابل فهم برای بشر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اصلی‌ترین سرمایه هر جامعه را فرهنگ دانست و اظهار کرد: فرهنگ واقعی‌ترین سرمایه هر جامعه است و امروز دشمن اخلاق و اعتقادات ما را هدف گرفته است؛ بنابراین در این زمان باید به قرآن پناه ببریم تا از خطرات تهاجم فرهنگی مصون بمانیم.

وی با اشاره به وجود مراکز و موسسات متعدد و موثر قرآنی در سطح استان و شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند ایده‌های به روز و کاربردی برای مقابله با دشمن هستیم و این کارگاه در تلاش است تا ایده پردازی و کارآفرینی را به فعالان قرآنی بیاموزد.

انتهای پیام
captcha