تشریح جزئیات برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اصفهان
کد خبر: 3874713
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

تشریح جزئیات برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، جزئیات برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان اصفهان را تشریح کرد.

جزئیات برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترتحجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، در خصوص هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان اصفهان، اظهار کرد: متسابقین دقت داشته باشند که کارت ورود به جلسه خود را تا امروز پنجشنبه 10 دی‌ماه از سامانه الکترونیکی www.quranedu.ir پرینت گرفته و در روز آزمون این کارت را به علاوه کارت شناسایی عکس‌دار همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: این مسابقات در بیش از بیست رشته آزمونی برگزار می‌شود و قرآن آموزان توجه کنند که با توجه به نوع ثبت‌نامشان محل آزمون‌شان را به درستی از کارت ورود به جلسه بخوانند. محل آزمون برای آقایان در تمام رشته‌ها دانشکده علوم انسانی و برای خانم‌ها در رشته حفظ پنج جزء اول سالن فردوسی، حفظ جزء اول و سوره بقره سالن ورزشی، حفظ جزء سی، بیست و پنج جزء اول، ده جزء اول و حفظ پنج جزء آخر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، و حفظ بیست جزء اول و پانزده جزء اول و حفظ کل قرآن کریم دانشکده فنی و مهندسی است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: این آزمون در نوبت اول برای تمام رشته‌های حفظ قرآن از ساعت 8 و 30 دقیقه لغایت 10 و 30 دقیقه و در نوبت دوم برای رشته‌های مفاهیم و معارف اهل بیت از ساعت 10 لغایت 13 برگزار خواهد شد. آزمون نوبت دوم خانم‌ها در تمامی رشته‌ها در سالن ورزشی و آزمون نوبت دوم آقایان در همان دانشکده علوم انسانی برگزار می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: رشته‌های آزمون در نوبت دوم شامل حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی این سوره است. در مجموع 624 آقا و 4829 خانم به رقابت می‌پردازند.

وی گفت:  آزمون نمره منفی دارد و حداقل نمره قبولی در آن 70 از 100 است. نتایج آزمون نیز از روز 19 بهمن‌ماه در سایت www.quranedu.ir قابل مشاهده خواهد بود.

یعقوبی تصریح کرد: در استان اصفهان موسسات جامعه‌القرآن کریم با 1896 شرکت کننده رتبه اول، دارالقرآن‌الکریم با 1647 نفر، مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان با 1013 نفر، حافظان وحی با 417 نفر و ثامن‌الائمه اصفهان با 410 نفر شرکت کننده رتبه‌های دوم تا پنجم بیشترین تعداد متسابقان را دارند.

انتهای پیام
captcha