آزمون سراسری قرآن و عترت در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3874755
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون سراسری قرآن و عترت در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این آزمون ۱۱ بهمن‌ماه در شهر‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، شلمزار، فارسان و کوهرنگ برگزار می‌شود.

فلورا زرافشانی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به برگزاری مرحله کتبی آزمون قرآن و عترت در روز 11 بهمن‌ماه، اظهار کرد: در مجموع یک‌هزار و 280 نفر خانم و آقا از سراسر استان در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که در روز جمعه در 6 حوزه امتحانی شهرکرد، شلمزار، بروجن، فارسان، لردگان و کوهرنگ به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: این آزمون در دو مرحله از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر برگزار می‌شود و داوطلبان در چهار گروه و ۱۵ رشته امتحانی که شامل ۲ رشته در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، ۲ رشته در گروه معارف اهل‌بیت(ع)، ۹ رشته در گروه حفظ قرآن کریم و ۲ رشته در گروه آموزش‌های الکترونیک شامل روخوانی قرآن کریم و سبک زندگی اسلامی است، آزمون می‌دهند.

زرافشانی با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون، گفت: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از جمله این اهداف است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان گفت: مرحله کتبی هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در شهرکرد، مرکز استان، در دبیرستان فجر اسلام این شهر برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، افراد برگزیده مرحله کتبی هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به آزمون شفاهی که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha