۳ هزار میلیارد تومان؛ خسارت سیل به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3874776
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

۳ هزار میلیارد تومان؛ خسارت سیل به سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: طبق برآورد‌های اولیه، مجموع خسارات وارده از سیل، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که بخش اعظم آن در حوزه کشاورزی و راه است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، عباسعلی ارجمندی، مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری امروز، 8 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: سیل اخیر 14 شهرستان و یک‌هزار و 542 روستای استان را دربرگرفت؛ شدت بارندگی‌ها در این چند سال اخیر بی‌سابقه بود، بطوری که در بعضی شهرها بالای ۲۰۰ میلی‌متر باران بارید.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بیان کرد: طبق برآوردهای اولیه، مجموع خسارات وارده از سیل، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که بخش اعظم آن در حوزه کشاورزی و راه است.

وی افزود: خوشبختانه در جریان سیل، هیچ گونه تلفات جانی نداشتیم، زیرا هشدارها دو روز پیش از بارندگی‌ها از طریق ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و حتی اطلاع‌رسانی میدانی صورت گرفت، بطوری که در بعضی روستاها، با بلندگو به مردم هشدار دادیم.

ارجمندی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای بارندگی و در محاصره آب قرار گرفتن روستاها، امر امدادرسانی بسیار مشکل شد؛ در لحظات اولیه اگرچه پرواز امکان‌پذیر نبود، اما از طریق قایق‌های ارتش و سپاه و مردم امدادرسانی به سیل‌زدگان انجام شد و در همان ابتدای سیلاب سه هزار نفر نجات یافتند.

وی گفت: تعداد ۶۷۸ تیم علاوه بر خود تیم‌های داخل شهرها درگیر امدادرسانی به سیل‌زدگان شدند و توزیع بسته‌های ۷۲ ساعته از همان لحظات ابتدایی سیلاب آغاز شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در جریان سیل، دستگاه‌های زیادی پای کار آمدند، به عنوان مثال هلال احمر تاکنون 16 میلیارد تومان هزینه کرده است، سپاه تعداد چهار بیمارستان صحرایی ایجاد کرده، ارتش شش بالگرد به منطقه فرستاده و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 66 تن مواد غذایی و دارویی ارسال کرده است.

وی با بیان این‌که از طریق مواکب اربعین تا امروز ۹۰۰ هزار بسته غذای گرم توزیع شده است، افزود: کل اقلام توزیع شده بین سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان چهار هزار تن بوده است؛ همچنین در این مدت حدود 11 هزار دقیقه برنامه نیز از تمامی شبکه‌های صدا و سیما پخش شد.

ارجمندی ادامه داد: در حال حاضر، در ۲۴ روستا تردد تنها با ماشین‌های سنگین انجام می‌شود و اقلام نیز از همین طریق به دست مردم می‌رسد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گفت: در حوزه شبکه آب آشامیدنی ۴۲ روستا باقی مانده که به دلیل مسائل بهداشتی فعلا نمی‌توانند از شبکه آب آشامیدنی استفاده کنند و آبرسانی از طریق تانکرهای سیار و ارسال آب معدنی انجام می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha