امام علی(ع) با چه توجیهی از خلافت کنار گذاشته شد؟
کد خبر: 3875139
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

امام علی(ع) با چه توجیهی از خلافت کنار گذاشته شد؟

گروه اجتماعی _ حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به کنار گذاشتن حضرت علی(ع) از خلافت اظهار کرد: چطور مردم مدینه تحمل کردند که علی(ع) را از خلافت کنار بزنند و هیچ چیزی نگویند؟ این سوال را باید از تاریخ بپرسیم و تکلیف آن را یک بار برای همیشه مشخص کنیم.

امام علی(ع) چگونه از خلافت کنار گذاشته شد؟

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سید منصور موسوی، مدیر موسسه فرهنگی عصر ظهور در مراسم عزاداری حضرت زهرا که امروز ۹ بهمن ماه در مسجد فاطمه الزهرا کوی پردیس اهواز برگزار شد، با اشاره به کنار گذاشتن حضرت علی(ع) از خلافت اظهار کرد: چطور مردم مدینه تحمل کردند که علی(ع) را از خلافت کنار بزنند و هیچ چیزی نگویند؟ این سوال را باید از تاریخ بپرسیم و تکلیف آن را یک بار برای همیشه مشخص کنیم. اگرچه ما مردمان آخرالزمان هم به شکلی زیر بار همین پرسش قرار داریم. مردم از ما خواهند پرسید شما که می گویید چرا علی(ع) را کنار زدند؟ خودتان چه کردید که بیش از هزار سال است که مهدی آل محمد(ص) در غیبت است. هزار سال است که فرزند فاطمه زنده است اما هنوز نتوانستید فرج را تعجیل کنید؟ ما باید در دوره آخرالزمان تکلیف این سوال را مشخص کنیم. تعارف را کنار بگذاریم و بدانیم مشکل چیست تا چه زمان باید امام یا در خانه باشد یا در مسلخ.

وی بیان کرد: شیعه بیش از هزار و چهارصد سال است که بدون امام زندگی می کند. مسئله ما این نیست که امام زنده است، مسئله ما این است که امام باید حاکم باشد و دولت داشته باشد. آیا مردم مدینه نمی دانستند که امام علی(ع) در شجاعت، تقوا، نزدیکی به پیامبر(ص) از همه بالاتر است. به والله که می دانستند اما این سوال پیش می آید که با چه توجیهی مردم را قانع کردند و امام را از خلافت کنار زدند؟ 

موسوی گفت: آنها می‌گفتند علی(ع) مرد سیاست نیست. سیاست آدم کلک باز می خواهد و امام علی(ع) در دین داری سخت گیر است. سیاست مذاکره و سازش می خواهد و با همین حرف که دین از سیاست جدا است امام را از خلافت کنار زدند. همه حرف حضرت زهرا(س) در خطبه‌ای که در مسجد پیامبر(ص) خواند این بود که حکومت باید به دست علی(ع) و فرزندانش باشد. 

مدیر موسسه فرهنگی عصر ظهور گفت: حقیقت این است که مردم هرگاه به خواب غفلت می‌روند و ایام‌الله را فراموش می کنند، خداوند برای اینکه آنها را از خواب غفلت بیدار کند، ایام‌الله دیگری را نشانشان می دهد. مردم مدینه در خواب غفلت بودند خداوند شهادت حضرت زهرا(س) را به عنوان ذبح عظیم نشان داد. در زمانه ما هم مردم داشتند به خواب غفلت می رفتند عده ای از مردم عراق به خیابان ها آمدند و علیه ایران که آنها را از دست داعش نجات داد شعار دادند خداوند ذبح عظیم شهادت سردار سلیمانی را به آنها نشان داد و پس از آن بود که مردم از خواب غفلت بیدار شدند و در راهپیمایی های مردم عراق می بینیم که خواستار بیرون رفتن آمریکا از کشورشان هستند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که تفکر مردم این باشد که مرد خدا و عالم دینی صرفاً باید ذکر خدا را بگوید دنیا به همین روال پیش خواهد رفت. این نیست که عالمان دینی فقط برای امور اخروی مردم آمده باشند ما هر کجا به حرف مقام معظم رهبری گوش دادیم موفق بوده‌ایم. اکنون با وحدتی که پس از شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی میان ملت های مسلمان و مردم ایران و عراق پیش آمده پژواک نشانه‌های ظهور مهدی زهرا(س) به گوش می رسد.

انتهای پیام
captcha