توقف پروازهای چینی مورد تأیید وزارت میراث فرهنگی است
کد خبر: 3876747
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

توقف پروازهای چینی مورد تأیید وزارت میراث فرهنگی است

گروه اجتماعی ــ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره ویروس کرونا و ورود و خروج گردشگران چینی، گفت: ما در خصوص توقف موقت پروازهای چینی در کنار وزارت بهداشت هستیم و سلامتی مردم برای ما در اولویت است.

صنعت گردشگری کاهش پیدا نکرده است

به گزارش ایکنا از اصفهان، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز گذشته، 15 بهمن‌ماه در سفر به کاشان و در مراسم افتتاح چند پروژه در حوزه گردشگری همزمان با ایام‌الله دهه فجر، درباره برنامه‌های تدوین شده ایام نوروز، اظهار کرد: ستاد برنامه‌های نوروزی چند روزی است که شکل گرفته و دستگاه‌های مختلف در این ستاد حضور دارند. برای موضوع گردشگری به خصوص در ایام نوروز، بخش‌های مختلف دولت و به خصوص شهرداری با هم همکاری دارند و تقسیم کارهای لازم انجام شده تا ارائه خدمات به خوبی انجام شود.

وی درباره بسترسازی‌های لازم برای ایام نوروز در شهرستان کاشان که یکی از پنج شهر گردشگری کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: ما پرتال جامع گردشگری را طراحی کردیم و تمام داشته‌های تاریخی‌مان را در آن بارگزاری کردیم. مردم می‌توانند با مراجعه به پرتال www.visitiran.ir تمام مراکز گردشگری ایران را مشاهده کنند و ما انتظار داریم که بر این اساس توزیع یکنواخت گردشگری در کل کشور را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بهره تمام بخش‌های کشور از مزایای گردشگری، افزایش ایمنی جاده‌ها، کاهش تصادفات و درگیر نشدن مردم در ترافیک؛ از جمله مزایای توزیع یکنواخت گردشگری در سطح کشور است، ادامه داد: کاشان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و کل شهر یک شهر گردشگرپذیر شده است. اماکن تاریخی آماده و زیرساخت‌های لازم نیز فراهم شده که امیدواریم مردم تنها به انتخاب چند نقطه برای سفر در ایام نوروز بسنده نکنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به این سؤال که از لحاظ اعتبارات برای کاشان چه تمهیدی اندیشیده شده است، بیان کرد: برای استان اصفهان و همچنین کاشان، اعتبارات خوبی لحاظ شده است. البته وضعیت بودجه کشور حتماً روی کار ما اثر دارد. به هر حال ما با تمام توان، نقص‌هایی را که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد، برطرف می‌کنیم.

مونسان درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و اینکه آیا بر صنعت گردشگری اثری داشته است، توضیح داد: ما در این زمینه با کاهش چشمگیری در صنعت گردشگری مواجه نبوده‌ایم. اما این اتفاق اثر منفی خود را داشته است. هر چند بیشتر از اینکه این موضوع برای صنعت گردشگری مهم باشد، برای ما و برای مردم حادثه دلخراشی بود. ذکر این نکته هم لازم است که در گذشته در کشورهایی چون مصر و ترکیه هم اتفاقاتی رخ داد که بر گردشگری آن‌ها اثر مطلوبی نداشت، اما با گذشت زمان دوباره به وضعیت سابق بازگشت.

وی ادامه داد: ما هم از این وضعیت عبور خواهیم کرد. در این مدت برنامه اقدام فوری را برگزار کردیم و جلساتی با فعالان گردشگری داشتیم که آن‌ها قول دادند با انگیزه و پرتوان به کار خود ادامه دهند. ضمن اینکه بازار گردشگران داخلی ما به اندازه کافی بزرگ هست که بتواند اقتصاد گردشگری ما را طی چند ماه آینده تأمین کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان درباره ویروس کرونا و ورود و خروج گردشگران چینی، گفت: روز جمعه گذشته، دولت با حضور معاون اول و وزیر بهداشت جلسه‌ای برگزار کرد که طی آن آقای نمکی در گزارشی اعلام کرد لازم است پروازهای چینی به طور موقت کنسل شوند. ما هم در این زمینه کنار وزارت بهداشت هستیم و سلامتی مردم برای ما در اولویت است.

انتهای پیام
captcha