برگزاری نشست «داستان انقلاب» در سرعین
کد خبر: 3876792
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

برگزاری نشست «داستان انقلاب» در سرعین

گروه فرهنگی ــ نشست تخصصی «داستان انقلاب» به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در سرعین برگزار شد.

برگزاری نشست «داستان انقلاب» در سرعینبه گزارش ایکنا از اردبیل، نشست تخصصی «داستان انقلاب»، به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین، اداره کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان اردبیل، ۱۵ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات هتل اترک سرعین برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه سرعین گفت: همان طور که خداوند در قرآن به ۱۰ شب قسم خورده است ما هم در انقلاب از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه، ۱۰ شب بزرگ و پر افتخار داشته‌ایم که اتفاقات مهمی در آن روز و شب‌ها از جمله آمدن امام خمینی(ره) از فرانسه، پیوستن ارتش و همافران به مردم و امام به وقوع پیوست.

امام جمعه سرعین افزود: من خودم شاهد بیعت همافران با امام خمینی(ره) بودم که چطور همگی غسل شهادت می‌کردند و آماده شهادت بودند. این وقایع می‌تواند به عنوان بهترین داستان و رمان به نسل امروز منتقل شود.

حجت‌الاسلام اصغری بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: «علم را با نوشتن به زنجیر بکشید»، بنابراین من از دستگاه‌های فرهنگی سرعین می‌خواهم که زمینه برگزاری چنین برنامه‌هایی را در سرعین فراهم کنند تا با تداوم این نشست ها، داستان نویسانی به جرگه نویسندگان قبلی این شهرستان از جمله محمدرضا بایرامی، ساسان ناطق و محمود مهدوی و دیگران افزوده شود.

در ادامه این نشست یاسر محمدپور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: داستان انقلاب باید ذیل انقلاب داستان دیده شود و انقلاب اسلامی باید انقلابی در ذیل داستان‌نویسی ما پدید آورد که محصول آن بازگشت به خویشتن و نوشتن از خویشتن ایرانی است و فکر کردن به هویت ایرانی اسلامی که این انقلاب بر پایه آن شکل گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: نویسندگانی که دل در گرو تحولات این ۴۰ سال اخیر دارند عمیق‌تر به این ماجرا می‌پردازند به مشروطه و حوادث آن می‌پردازند. به آمدن و رفتن جریان چپ می‌پردازند، به اتفاقات دهه ۳۰ و ۴۰ می‌پردازند و گذشته خود را تحلیل می‌کنند. نویسندگان جوان امروزی ما الان روشنفکرتر هستند حتی اگر مجامع خارجی آن‌ها را ندیده بگیرند و فرانسه و کانادا به آن‌ها بورسیه‌های خاص ندهند، ولی این‌ها روشنفکرتر هستند به‌دلیل اینکه به مسائل خودشان می‌اندیشند.

در ادامه محمود مهدوی، رمان نویس و مدرس کارگاه‌های داستان گفت: وقوع جنگ دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد ادبیات انقلاب به آن رشد و بالندگی لازم نرسد.

انتهای پیام
captcha