اجرای ۱۳۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران
کد خبر: 3877578
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

اجرای ۱۳۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران

رئیس بسیج سازندگی مازندران، گفت: در بخش محرومیت‌زدایی هزار و ۳۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان به صورت مشارکت با خیرین در استان مازندران انجام شده است.

انجام ۱۳۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، محمدمهدی اقبال‌پور، رئیس بسیج سازندگی مازندران، امروز، ۲۰ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، با ضمن تسلیت رحلت نماینده سابق ولی‌فقیه در مازندران و گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، گفت: محرومیت‌زدایی رسالت اصلی بسیج سازندگی است و این سازمان در راستای عدالت اجتماعی اهتمام دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تدبیر مقام معظم رهبری بود، افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی به صورت جدی وارد شدیم و نگاه ما در این حوزه، دراز مدت است و اکنون در حال تجربه اقتصاد منهای نفت هستیم.

رئیس بسیج سازندگی مازندران، با بیان اینکه گروه جادی در سال بعد به ۳ هزار گروه افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: در سازمان بسیج سازندگی، ۸۰۰ گروه جهادی در ۲۲ گروه تخصصی که ۶۶ گروه تخصصی از نوع واکنش سریع هستند، فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه، ۳۳۳ مشاغل خرد بر اساس بوم مازندران احصا شده است، افزود: سازمان بسیج سازندگی در ۱۰۰ شغل ورود کرده و با توجه به اینکه، همه دستگاه‌ها حق‌السهم خود را درباره اقتصاد مقاومتی مشخص کردند، تلاش همگی بر این است تا قوانین را به نفع مردم منعطف کنند.

اقبال‌پور با بیان اینکه ورود به اقتصاد دریایی با محوریت ماهیان خاویار از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی است، بیان کرد: تنها جایی که می‌توانند جوانان ورود پیدا کنند سازمان بسیج سازندگی در قالب گروه‌های جهادی است؛ و یکی از اهداف سازمان بسیج سازندگی، نیروسازی و کادرسازی است.  مطالبه ما از دستگاه‌های اجرایی این است زمان اعطای مجوز در حوره‌های مختلف را بیان کنند.

رئیس بسیج سازندگی مازندران، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه معادن به اشخاص حقیقی واگذار شده و برنامه و تکلیفی مشخص شده ندارند. در طرح کرامت، سازمان بسیج سازندگی به صورت مشارکتی با دیگر دستگاه‌های امدادی درخصوص ۱۶ محله آسیب‌پذیر وارد شد و به مسائل و مشکلات آن‌ها همچون؛ آموزش‌های مهارتی، عمرانی و رفع دیگر مشکلات اجتماعی اهتمام دارد.

اقبال‌پور با بیان اینکه، ۲۷۳ مسکن در حوزه سیل با اعتبار ۳ میلیارد تومان تعمیر شد، بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی در سال جاری ساخت ۴۹۳ خانه محروم را را متقبل شد واین سازمان تا کنون توانست تا ۹۰ درصد به پیشرفت فیزیکی برساند.

وی با بیان اینکه، ۶۴۷ صندوق‌های اشتغالزای محله محور در استان تشکیل شد، افزود: در حوزه تولید یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام برای اشتغال دادیم.

رئیس بسیج سازندگی مازندران، با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۶۵۶ نفر آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای کسب کردند، بیان کرد: تا کنون ۳۸۳ اشتغال در بسیج سازندگی ایجاد شد.

وی  با تقدیر از تلاش‌های عبدالهیان رئیس جهاددانشگاهی مازندران، افزود: با جهاد دانشگاهی ارتباط خوبی داریم و این نهاد در جا‌هایی که دانشگاه‌ها کمتر ورود پیدا کرده حضور فعال دارد و هم‌افزایی خوبی بین این نهاد با بسیج سازندگی وجود دارد.

اقبال‌پور با بیان اینکه، کل اعتبارات بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران در اجرای برنامه‌های سال جاری ۲۰۵ میلیارد تومان بود، بیان کرد: تعداد بهسازی خانه سیلزدگان ۲۷۳ باب مسکن، حوزه عمرانی ۴۱ پروژه، عمرانی دستگاه‌ها ۷۱ پروژه و در بخش محرومیت‌زدایی هزار و ۳۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان به صورت مشارکت با خیرین از جمله عملکرد بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران است.

وی با بیان اینکه روستا‌های ما باید مولد باقی بمانند، افزود: در برنامه امسال در نظر داریم تا ۵۰ هزار اصله درخت در کل استان، اعم از درختان میوه‌ای و غیر میوه‌ای غرص کنیم.

انتهای پیام
captcha